Geplaatst op: 12-03-2024
Auteur: Redactie

Waarom werkt het geven van relatiegeschenken?

Waarom werkt het geven van relatiegeschenken?
Bij het ondernemen is klantcontact en het tevreden houden van partners erg belangrijk. Naast goede service en kwalitatieve producten aanbieden, kun je dit ook doen door middel van het geven van relatiegeschenken. Door het geven van relatiegeschenken kun je op een makkelijke manier je naamsbekendheid vergroten. Het is dan ook niet voor niks dat relatiegeschenken geven in veel gevallen een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie is. Maar waarom werkt het geven van relatiegeschenken nu zo goed? Wij leggen het je uit.

Een persoonlijk cadeau werkt altijd

Waar promotieartikelen vaak aan grote groepen gegeven worden, worden relatiegeschenken dat niet. In veel gevallen worden relatiegeschenken gegeven aan zakelijke relaties, klanten en werknemers. Doordat dit een relatief kleine groep is, kun je als bedrijf veel makkelijker een persoonlijk cadeau geven. Zo kun je pennen bedrukken en deze samen met een schrijfset en een kaartje aan je klanten geven. Door de kaart te voorzien van een leuke boodschap, kun je laten zien dat je geeft om je klanten, partners of werknemers en dat je ze waardeert. Zo kun je de relatie op een vrij eenvoudige manier versterken.

De kracht van offline reclame

Het tweede voordeel van een fysiek relatiegeschenk, is het feit dat het offline marketing is. Vandaag de dag vindt het grootste gedeelte van de gemiddelde marketingstrategie online plaats, waardoor het lastiger is om als bedrijf op te vallen. Juist daarom valt het gebruik van offline reclame, in dit geval door middel van een fysiek relatiegeschenk dat je kunt laten maken op greengiving.nl, veel meer op. Door het geschenk te voorzien van je bedrijfsnaam en logo, worden mensen vaker geconfronteerd met jouw onderneming, waardoor ze jouw naam makkelijker zullen onthouden. Hierdoor zullen ze dan ook sneller voor jouw bedrijf kiezen én neemt je naamsbekendheid verder toe. 

De psychologie achter relatiegeschenken

Wist je dat er ook een psychologische logica zit achter het geven van relatiegeschenken? Jij laat namelijk zien dat een persoon of bedrijf belangrijk is voor jou en jouw bedrijf. Hierdoor voelt de ontvanger meer de neiging om wat terug te doen. Dit wordt ook wel de regel van wederkerigheid genoemd. De ontvanger zal daardoor sneller voor jouw bedrijf kiezen wanneer ze jouw diensten of producten nodig hebben en zullen daarbij ook positief over jou en jouw bedrijf praten tegen anderen. Vooral het laatste is erg belangrijk, want gesproken reclame, waarin een partij jouw product of dienst adviseert aan een ander, werkt toch het best.

Trefwoorden: relatiegeschenk, marketing, sales

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH
     
       
       
       
       
       

       

       
       

       
       
       

       

    ||| Nieuws |||

    04/11/24
    Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
    Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
    04/11/24
    Exclusief voor leden
    Transformatie kantoorpand gestart tot nieuw hoofdkantoor Roompot en Landal
    Per 1 november start de transformatie van het kantoor aan de Wibautstraat 133 in Amsterdam naar het gezamenlijke hoofdkantoor van Roompot en Landal.
    04/11/24
    Meer claims tegen EuroParcs in de maak
    Er zijn meer claims in de maak tegen Europarcs. Van de Riet Advocaten en Finch Dispute Resolution roepen consumenten op - die een huisje op huurgrond hebben gekocht bij EuroParcs - zich te melden.
    01/11/24
    Drie genomineerden voor de Fietsroute van het Jaar 2025
    De jury heeft drie routes genomineerd voor de Fietsroute van het jaar 2025.
    01/11/24
    Hutten overname door Albron goedgekeurd
    Albron B.V. mag Hutten Groep B.V. overnemen. Dat heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) op 29 oktober 2024 besloten. Er blijft na de overname voldoende concurrentie over.
    01/11/24
    Tarieven Schiphol fors omhoog, luchtvaartmaatschappijen not amused
    Schiphol gaat de komende jaren de tarieven voor luchtvaartmaatschappijen fors verhogen. De totale stijging bedraagt 37% over een periode van drie jaar. Dit betekent dat vliegmaatschappijen gemiddeld 15 euro meer per passagier gaan betalen aan Schiphol in 2027.
    31/10/24
    Efteling opent met Danse Macabre nieuw themagebied Huyverwoud
    Vanaf vandaag kunnen bezoekers van De Efteling kennismaken met de nieuwste attractie, Danse Macabre. Deze spectaculaire attractie, die het iconische Spookslot vervangt, biedt een unieke ritervaring die nergens anders ter wereld te vinden is. Het innovatieve ritsysteem maakt zijn wereldwijde debuut in de Efteling en belooft bezoekers een ongeëvenaarde griezelbeleving.
    30/10/24
    Menno Stokman verlaat CELTH na zeven jaar
    Menno Stokman, directeur van het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH), neemt na ruim zeven jaar afscheid. Per 1 januari 2025 treedt hij in dienst bij de gemeente Wageningen als strategisch adviseur voor het Netwerk Kennissteden Nederland.

    ||| Agenda |||

    12/11/24 t/m 14-11-24
    12/11/24 t/m 14-11-24: Recreatie Vakbeurs 2024
    Op 12, 13 & 14 november 2024 vindt de jaarlijkse Recreatie Vakbeurs plaats in Evenementenhal Har...
    12/11/24
    12/11/24 t/m 12-11-24: Netwerkevent Afsluiting Toeristisch Seizoen 2024
    Op dinsdag 12 november organiseert Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug en Vallei de afsluiting ...
    22/11/24
    22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
    Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
    28/11/24
    28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
    Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...