Geplaatst op: 12-03-2024
Auteur: Redactie

Waarom werkt het geven van relatiegeschenken?

Waarom werkt het geven van relatiegeschenken?
Bij het ondernemen is klantcontact en het tevreden houden van partners erg belangrijk. Naast goede service en kwalitatieve producten aanbieden, kun je dit ook doen door middel van het geven van relatiegeschenken. Door het geven van relatiegeschenken kun je op een makkelijke manier je naamsbekendheid vergroten. Het is dan ook niet voor niks dat relatiegeschenken geven in veel gevallen een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie is. Maar waarom werkt het geven van relatiegeschenken nu zo goed? Wij leggen het je uit.

Een persoonlijk cadeau werkt altijd

Waar promotieartikelen vaak aan grote groepen gegeven worden, worden relatiegeschenken dat niet. In veel gevallen worden relatiegeschenken gegeven aan zakelijke relaties, klanten en werknemers. Doordat dit een relatief kleine groep is, kun je als bedrijf veel makkelijker een persoonlijk cadeau geven. Zo kun je pennen bedrukken en deze samen met een schrijfset en een kaartje aan je klanten geven. Door de kaart te voorzien van een leuke boodschap, kun je laten zien dat je geeft om je klanten, partners of werknemers en dat je ze waardeert. Zo kun je de relatie op een vrij eenvoudige manier versterken.

De kracht van offline reclame

Het tweede voordeel van een fysiek relatiegeschenk, is het feit dat het offline marketing is. Vandaag de dag vindt het grootste gedeelte van de gemiddelde marketingstrategie online plaats, waardoor het lastiger is om als bedrijf op te vallen. Juist daarom valt het gebruik van offline reclame, in dit geval door middel van een fysiek relatiegeschenk dat je kunt laten maken op greengiving.nl, veel meer op. Door het geschenk te voorzien van je bedrijfsnaam en logo, worden mensen vaker geconfronteerd met jouw onderneming, waardoor ze jouw naam makkelijker zullen onthouden. Hierdoor zullen ze dan ook sneller voor jouw bedrijf kiezen én neemt je naamsbekendheid verder toe. 

De psychologie achter relatiegeschenken

Wist je dat er ook een psychologische logica zit achter het geven van relatiegeschenken? Jij laat namelijk zien dat een persoon of bedrijf belangrijk is voor jou en jouw bedrijf. Hierdoor voelt de ontvanger meer de neiging om wat terug te doen. Dit wordt ook wel de regel van wederkerigheid genoemd. De ontvanger zal daardoor sneller voor jouw bedrijf kiezen wanneer ze jouw diensten of producten nodig hebben en zullen daarbij ook positief over jou en jouw bedrijf praten tegen anderen. Vooral het laatste is erg belangrijk, want gesproken reclame, waarin een partij jouw product of dienst adviseert aan een ander, werkt toch het best.

Trefwoorden: relatiegeschenk, marketing, sales

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH
     
       
       
       
       

       

       
       

       
       
       

       


    ||| Nieuws |||

    13/09/24
    Nooit eerder zo snel vloer Recreatie Vakbeurs volgeboekt
    Over twee maanden vindt de 22e editie van Recreatie Vakbeurs plaats op 12, 13 en 14 november 2024. De beursorganisatie is trots op een nieuw record, de beursvloer is volledig volgeboekt. Nooit eerder is dit vakevenement zo snel volgeboekt geweest.
    13/09/24
    Center Parcs kiest voor bureau VML
    Na een pitchronde tussen drie kanshebbers kwam communicatiebureau VML als winnaar uit de bus voor Center Parcs. Dit wereldwijd opererende creatieve bedrijf is sinds september 2024 verantwoordelijk voor alle Center Parcs-campagnes.
    11/09/24
    Hoger beroep over mountainbikeroute Sallandse Heuvelrug
    Routenetwerken Twente is het niet eens met de gerechtelijke uitspraak over de langere sluiting van de mountainbikeroute op de Sallandse Heuvelrug en gaat in hoger beroep. De beheerorganisatie zet nu ook eigen onderzoek naar flora en fauna in.
    11/09/24
    Pier Scheveningen krijgt hotel, wellness en congrescentrum
    Het reuzenrad blijft het icoon na de uitvoering van de nieuwe plannen voor de kenmerkende Pier van Scheveningen. De eigenaren willen meer leisurefuncties toevoegen aan de constructie die dringend aan renovatie toe is.
    11/09/24
    Samenwerking NS en Rode Kruis bij grote storingen
    Het Rode Kruis en spoporbedrijf NS gaan samenwerken bij langdurige storingen van het treinverkeer. Het gaat om een pilot van één jaar, waarbij Rode Kruis-vrijwilligers bijspringen om reizigers te ondersteunen of op te vangen.
    10/09/24
    Exclusief voor leden
    Schijnzelfstandigheid wordt vanaf 2025 aangepakt
    In attractiepark Bobbejaanland kunnen van zaterdag 12 oktober tot en met maandag 11 november bezoekers terecht voor zeven spookhuizen, vier halloweenzones en meer show en entertainment dan ooit tevoren. De strategie voor Halloween is gericht op gratis shows en entertainment.
    10/09/24
    Koningin Maxima verdiept zich in duurzaam bouwen
    Koningin Máxima woont donderdagmiddag 19 september in Dokkum een seminar bij over duurzaam bouwen en wonen van Bouwgroep Dijkstra Draisma. In theater Sense spreken betrokkenen uit de bouwsector onder de noemer ‘Open your mind’ over oplossingen en visies voor duurzaam bouwen en wonen.
    09/09/24
    DierenPark Amersfoort sluit aan bij Club van Elf
    Sinds september is DierenPark Amersfoort het 24e lid van Club van Elf. Musea, attractieparken, stadsattracties en dierentuinen versterken elkaar op het gebied van verschillende sociale en culturele thema’s.

    ||| Agenda |||

    23/09/24
    23/09/24 t/m 23-09-24: Toerisme Top 2024
    De zevende editie van de Toerisme Top wordt op maandag 23 september 2024 in Venlo georganiseerd. Het...
    24/09/24 t/m 26-09-24
    24/09/24 t/m 26-09-24: IAAPA EXPO EUROPE 2024
    The leisure industry’s premier event in Europe arrives to Amsterdam, the Netherlands in 2024. Get...
    27/09/24
    27/09/24 t/m 27-09-24: Masterclass voor Startende Reisorganisaties
    De VvKR organiseert op vrijdag 27 september in Nieuwegein de zesde Masterclass voor Startende Reisor...
    01/10/24
    01/10/24 t/m 01-10-24: De Legacy van Themajaren
    Op dinsdag 1 oktober organiseert Netwerk Citymarketing Nederland de bijeenkomst ‘Legacy van themaj...
    02/10/24
    02/10/24 t/m 02-10-24: Duurzaamheidscongres Kampeerbranche
    ANWB, BOVAG, HISWA-RECRON, Kampeer & Caravan Industrie (KCI), Kampeer & Caravan Jaarbeurs (K...