Geplaatst op: 13-03-2024
Auteur: Marc Gerlings

Frank Radstake zet peilstok in duurzame ambities ANVR

Frank Radstake zet peilstok in duurzame ambities ANVR
Frank Radstake. Foto: ANVR
Op 18 april vindt in Vlissingen het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd plaats met een workshop van Frank Radstake. De duurzame ambities van brancheorganisatie ANVR komen aan bod maar Radstake wil meer doen dan alleen ambities presenteren.

ANVR is een van de partners van het Trendcongres. Het thema is 'transitie' en de organisatie wil aan alle kanten de gasten helpen in 'hoe zet je jouw transitie in'. Frank Radstake gaat uitgebreid in op de ANVR duurzaamheidsambities. De aankomende directeur van ANVR (per 1 juli) wil 'the wisdom of the crowd' aanzetten op de bijzondere dag in Vlissingen. Dat er een ambitieus document ligt is duidelijk. Zeker met de uiteindelijke doelstelling net-zero reizen in 2050. Radstake reageert op de stelling dat de combinatie reizen en duurzaamheid wellicht een onontwarbare knoop is. "Wij hebben met de oplevering van de ambitie juist laten zien hoe je die knoop wel kunt ontwarren. Hoe we als sector een pad kunnen maken richting 2050 waarin we tegemoetkomen aan onze ambitie om tegen die tijd net zero te zijn."

Frank houdt het niet bij zenden in zijn workshop. Hij wil graag met de congresgasten met open vizier de kansen bespreken om de Nederlandse reiswereld in 2050 naar net-zero reizen te brengen. Radstake meent dat het kan en in de workshop kan blijken hoe dat proces verder moet in de komende jaren.

Wil jij hierbij zijn? Wil jij ook de interactie aangaan over het duurzamer maken van de reiswereld? Schrijf je in voor het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024. En zet ook jouw transitie in.

Tip: nog tot en met 18 maart kun je je inschrijven tegen het voordelige Early Bird tarief. Transitie en vroegboekkorting, de ideale combinatie.

Met partners kom je verder. Het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 – Transitie in toerisme wordt mogelijk gemaakt door Breda University of Applied Sciences, Hogeschool Inholland, Hogeschool Saxion, NHL Stenden, HZ University of Applied Sciences, en mediapartner NRIT. Ondersteunende partners zijn Destinatie Nederland, ANVR en Reiswerk.


 
Trefwoorden: Frank Radstake, ANVR, reizen, duurzaam toerisme, visie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.