Geplaatst op: 13-03-2024
Auteur: Marc Gerlings

Frank Radstake zet peilstok in duurzame ambities ANVR

Frank Radstake zet peilstok in duurzame ambities ANVR
Frank Radstake. Foto: ANVR
Op 18 april vindt in Vlissingen het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd plaats met een workshop van Frank Radstake. De duurzame ambities van brancheorganisatie ANVR komen aan bod maar Radstake wil meer doen dan alleen ambities presenteren.

ANVR is een van de partners van het Trendcongres. Het thema is 'transitie' en de organisatie wil aan alle kanten de gasten helpen in 'hoe zet je jouw transitie in'. Frank Radstake gaat uitgebreid in op de ANVR duurzaamheidsambities. De aankomende directeur van ANVR (per 1 juli) wil 'the wisdom of the crowd' aanzetten op de bijzondere dag in Vlissingen. Dat er een ambitieus document ligt is duidelijk. Zeker met de uiteindelijke doelstelling net-zero reizen in 2050. Radstake reageert op de stelling dat de combinatie reizen en duurzaamheid wellicht een onontwarbare knoop is. "Wij hebben met de oplevering van de ambitie juist laten zien hoe je die knoop wel kunt ontwarren. Hoe we als sector een pad kunnen maken richting 2050 waarin we tegemoetkomen aan onze ambitie om tegen die tijd net zero te zijn."

Frank houdt het niet bij zenden in zijn workshop. Hij wil graag met de congresgasten met open vizier de kansen bespreken om de Nederlandse reiswereld in 2050 naar net-zero reizen te brengen. Radstake meent dat het kan en in de workshop kan blijken hoe dat proces verder moet in de komende jaren.

Wil jij hierbij zijn? Wil jij ook de interactie aangaan over het duurzamer maken van de reiswereld? Schrijf je in voor het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024. En zet ook jouw transitie in.

Tip: nog tot en met 18 maart kun je je inschrijven tegen het voordelige Early Bird tarief. Transitie en vroegboekkorting, de ideale combinatie.

Met partners kom je verder. Het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 – Transitie in toerisme wordt mogelijk gemaakt door Breda University of Applied Sciences, Hogeschool Inholland, Hogeschool Saxion, NHL Stenden, HZ University of Applied Sciences, en mediapartner NRIT. Ondersteunende partners zijn Destinatie Nederland, ANVR en Reiswerk.


 
Trefwoorden: Frank Radstake, ANVR, reizen, duurzaam toerisme, visie

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Eindhoven Airport start met uitbreiding terminal
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben een aannemingsovereenkomst getekend voor de uitbreiding van de terminal. Deze uitbreiding zal passagiers van de Brabantse luchthaven extra ruimte, comfort en beleving bieden, wat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven betekent
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
15/11/24
Exclusief voor leden
Noorden boos over uitstel ontwikkeling Lelylijn en Nedersaksenlijn
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
08/11/24
Exclusief voor leden
Grote uitstoot door ver-vliegers: Milieu Centraal en Natuur & Milieu lanceren bewustwordingscampagne
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.
08/11/24
Druk derde kwartaal voor Nederlandse luchthavens
In het derde kwartaal van 2024 reisden 21,6 miljoen passagiers van en naar de vijf belangrijkste Nederlandse luchthavens. Dit is bijna 4% meer dan in hetzelfde kwartaal van 2023. Waar reisden al die passagiers naar toe?
07/11/24
Opmars Nederlandse tweewielermarkt zet zich voort
Het aantal fietsen, brom/snorfietsen en motoren in ons land blijft gestaag groeien. Nu al tot een park van inmiddels 26,2 miljoen tweewielers

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.