Geplaatst op: 14-03-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Nederlanders zijn dik tevreden over vakantieplatformen.

Nederlanders zijn dik tevreden over vakantieplatformen.

De platformen scoren een gemiddelde NPS van +63. De Net Promoter Score is een

maatstaf voor het meten van klanttevredenheid. Natuurhuisje heeft de hoogste NPS (+86) en Trivago de laagste (+44). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Vakantieplatformen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 6.000 Nederlanders.

 

Natuurhuisje heeft de hoogste NPS (+86)

De Europese Net Promoter Score (NPS)1 meet de klanttevredenheid van de online boekers. Natuurhuisje (+86) heeft de hoogste NPS van alle vakantieplatformen. Daarna volgen Tripadvisor (+82), Treinreiswinkel (+82), BungalowSpecials (+71), Airbnb (+69) en Micazu (+69). Voornamelijk relatief kleine spelers op de Nederlandse markt behalen een hoge Net Promoter Score. Het blijkt over het algemeen dat hoe meer klanten, hoe lastiger het is om iedereen tevreden te stellen. Airbnb vormt hierop een uitzondering, met zowel een hoog klantaandeel in de markt als een hoge klanttevredenheid.

 

Trivago scoort laagste NPS (+44)

Alle vakantieplatformen krijgen een positieve NPS. Trivago heeft een NPS van +44, daarmee de laagste in de markt. De Net Promoter Score van Hotels.com (+46) is de op een na laagste in de markt. De gemiddelde NPS van een vakantieplatform is +63.

 

Tevredenheid vakantieplatformen hoger dan hotelketens

Recent deden we ook vergelijkbaar onderzoek naar hotelketens en touroperators.

Vakantieplatformen presteren beter dan hotelketens, met een gemiddelde NPS van +63

tegenover +49 voor hotelketens. De gemiddelde NPS van touroperators (+63) is gelijk aan die van vakantieplatformen. Klanten in de reisbranche zijn dus erg tevreden en daarmee ligt de lat hoog voor toekomstig klantbehoud.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=I81j-NjtZ34
Trefwoorden: Gemiddelde NPS, Platform, vakantieplatform

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

02/01/25
Miljoen euro voor Romeins Museum Heerlen
Het Thermen Museum in Heerlen krijgt een nieuwe toekomst. De provincie Limburg heeft een subsidie van 1 miljoen euro toegekend aan de gemeente Heerlen om het unieke erfgoed duurzaam te behouden en te ontwikkelen. Het museum gaat verder onder de naam Romeins Museum.
31/12/24
Erfgoedbeleving in kaart gebracht
Zijn Nederlanders in erfgoed geinteresseerd en welke interactie hebben ze ermee? Dat is in kaart gebracht door de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed (RCE) en het Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed Nederland (KIEN).
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
06/12/24
Museum Prinsenhof Delft na 5 januari dicht
In de laatste maand vóórdat Museum Prinsenhof Delft op zondag 5 januari 2025 tijdelijk sluit voor een omvangrijke verbouwing en vernieuwing organiseert het museum een speciaal programma.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.