Geplaatst op: 22-03-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Drenthe lanceert campagne: Dit is de kracht van Oer

Drenthe lanceert campagne: Dit is de kracht van Oer

Marketing Drenthe heeft de multimediale campagne 'Dit is de kracht van Oer' gelanceerd. De campagne richt zich op het Drentse landschap als perfecte plek om te ontsnappen aan de drukte van alledag en de wereld even op pauze te zetten. Doelgroep zijn stellen van 35 jaar en ouder met een interesse in natuur en cultuur.

"Uit onderzoek dat we samen met PanelWizard uitvoerden blijkt dat maar liefst 86% van de Nederlanders stress ervaart in het dagelijks leven. Vaak komt dit door drukte op het werk, een te lange to-do lijst of zorgtaken. Maar ook zorgen over de eigen gezondheid spelen daarbij een grote rol”, aldus Astrid Crum, directeur van Marketing Drenthe.

Grote behoefte aan meer oplaadmomenten

De behoefte aan meer oplaadmomenten is dan ook groot. Zeker onder degenen die stress ervaren. "Van hen wil 76% er graag vaker tussenuit en 74% heeft behoefte aan meer ontspanning. Wij willen de consument laten weten dat er dichtbij huis een plek is waar je tot rust kunt komen. De campagne is dan ook een uitnodiging om (wat vaker) te komen ontspannen en te ontsnappen aan die overvolle agenda." laat Crum weten.

Het Drentse landschap in beeld en geluid

De multimediale campagne is gericht op stellen van 35 jaar en ouder met een interesse in natuur en cultuur. Niet alleen beeld, maar ook geluid speelt een belangrijke rol om ‘De kracht van Oer’ voor het voetlicht te brengen. Zo zijn in de radiocommercial bijna enkel natuurgeluiden te horen en wordt hij alleen in de ochtend- en avondspits uitgezonden, zodat luisteraars even een moment van rust ervaren in een drukke tijd van de dag met veel prikkels. Eén van de formats van de online campagne betreft de videoreeks ’20 seconden Oerkracht’; 20 seconden niets anders dan natuurbeelden en natuurgeluiden. Video’s die niet alleen zichtbaar zijn tijdens de campagne. Men kan zich ook aanmelden voor een wekelijkse dosis Drenthe en zo 4 maanden lang ’20 seconden Oerkracht’ via een mailing ontvangen. Een wekelijks moment van rust.


De kalmerende werking van de natuur

De uitingen van de campagne sluiten aan bij de resultaten uit het onderzoek van PanelWizard uitgevoerd tussen 6 maart en 15 maart 2024 onder een representatieve steekproef van 1.078 Nederlanders. "8 op de 10 Nederlanders geven aan dat een moment in de natuur ze helpt om tot rust te komen en een even grote groep geeft aan dat natuurgeluiden een fijne, kalmerende werking hebben. Via de uitingen in de campagne tonen we niet alleen de rust die je in Drenthe ervaart, maar brengen we die ook alvast bij de mensen thuis”, zegt Crum.

Advies natuurorganisaties

De campagne is drie weken lang zicht- en hoorbaar en wordt in september herhaald. Bij de realisatie is advies ingewonnen bij Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten, Het Drentse Landschap en IVN. "Met de door ons gekozen doelgroep zorgen we al voor een spreiding in tijd. Stellen van 35 jaar en ouder reizen buiten de schoolvakanties om. Dit zorgt voor minder recreatiedruk in het hoogseizoen, en voor een hogere bezetting in het voor- en naseizoen. Voor de spreiding in ruimte hebben we advies bij de natuurorganisaties ingewonnen. We willen graag bijdragen aan hun doelen en de consument op de verborgen parels wijzen, de plekken waar ze meer dan welkom zijn ”, laat Crum weten.

Trefwoorden: dmo, marketing, Drenthe, campagnes

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

21/01/25
Producentenplein maakt debuut op Caravana
Van 29 januari tot en met 2 februari 2025 vindt consumentenbeurs Caravana plaats in het WTC Expo Leeuwarden. Deze kampeerbeurs biedt een uitgebreid aanbod van campers, caravans, vouwwagens, tenten en kampeeraccessoires.
21/01/25
Nederlands succes bij PiNCAMP Awards
Nederland ging er op het jaarlijkse PiNCAMP Gala met maar liefst twee awards vandoor. Nina Gravelink van De Achterste Hoef kreeg de Young Talent Award en de Beerze Bulten won in de categorie Innovation and Progress.
20/01/25
Exclusief voor leden
Wie zijn uitgeroepen tot ANWB Camping van het Jaar?
Camping De Kleine Wolf in Nederland is uitgeroepen tot ANWB Camping van het Jaar. Camping44 in Italië werd de Europese winnaar. Deze campings zijn gekozen door 11.000 kampeerders.
20/01/25
Europa-Park breidt uit met gigantische westernstad
Europa-Park zet grote stappen met de uitbreiding van zijn populaire Camp Resort. Het bestaande gebied wordt getransformeerd tot een indrukwekkende westernstad, genaamd Silver Lake City. T
17/01/25
Exclusief voor leden
MarinaParken breidt uit met overname Camping de Eenhoorn
MarinaParken heeft Camping de Eenhoorn in Schardam overgenomen en gaat deze verder exploiteren onder de naam MarinaPark Bad Markermeer. Deze locatie aan het Markermeer wordt daarmee het zesde vakantiepark in de portfolio van MarinaParken.
16/01/25
Winnaars Parkvakanties Awards 2025 bekendgemaakt
Bezoekers van recreatieplatform Parkvakanties heeft gestemd. Landal GreenParks en Resort Hof van Saksen kregen de meeste prijzen.
15/01/25
Ruby Hotels zet Heeres in voor pr Nederlandse markt
Ruby Hotels, de Duitse hotelgroep die bekendstaat om haar Lean Luxury-concept, heeft Eline Heeres (S...
13/01/25
2024 lastig jaar horeca met volumedaling
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) keek bij de opening van vakbeurs Horecava terug op het horecajaar 2024 en de brancheorganisatie keek ook vooruit op 2025. Het bleek een lastig jaar met een lichte volumedaling in 2024.

||| Agenda |||

29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2025: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...