Geplaatst op: 22-03-2024
Auteur: Marc Gerlings

Leer over transities in toerisme van Peter de Wilde

Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 18 april 2024 in Vlissingen

Leer over transities in toerisme van Peter de Wilde
Peter de Wilde is key-note spreker bij Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024. Foto: Toerisme Vlaanderen.
Peter de Wilde was vorig jaar al in het vizier als key-note voor Trendcongres Toerisme en Vrijetijd. Dit jaar in Vlissingen op 18 april is hij erbij. Een topspreker die je niet wilt missen.

Met Toerisme Vlaanderen zette Peter de duurzame visie op voor 'samen naar morgen'. Dat zette ook de Nederlandse toeristische sector aan het denken, hoe je omgaat met veranderingen in toerisme. Peter zal zeker ingaan op het punt dat duurzaam toerisme van invloed is op zakelijk succes in de toekomst.

Hij is ook een bruggenbouwer. Veel kun je van hem leren over opmerkelijke samenwerkingen en de kracht van de Europese blik op toerisme. Peter heeft een grote voorliefde voor erfgoed. Dat past ook bij zijn visie op destinatiemanagement. Nieuwsgierig naar zijn key-note presentatie? Wij wel. Kom ook naar het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 op 18 april in Vlissingen.

Wie is Peter de Wilde?

Peter de Wilde (1969) is CEO van Onroerend Erfgoed (sinds 2022) en waarnemend CEO van Toerisme Vlaanderen (sinds 2009). Daarvoor doceerde hij Franse letterkunde en was kabinetschef cultuur en toerisme in Antwerpen. Peter was de drijvende kracht achter de innovatieve toekomstvisie toerisme ‘Reizen naar morgen’. Hij is de voorzitter van Davidsfonds, was voormalig president van de European Travel Commission (ETC) en is de President van NECSTouR, het Netwerk van Europese regio’s voor duurzaam en competitief toerisme.

Zet jouw transitie in - Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024. Met partners kom je verder. Het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 – Transitie in toerisme wordt mogelijk gemaakt door Breda University of Applied Sciences, Hogeschool Inholland, Hogeschool Saxion, NHL Stenden, HZ University of Applied Sciences, en mediapartner NRIT. Ondersteunende partners zijn Destinatie Nederland, ANVR en Reiswerk.
Trefwoorden: trendcongres, toerisme, Vlissingen, Peter de Wilde, Toerisme Vlaanderen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

31/12/24
Klimrijk Brabant breekt alle records: 50.665 bezoekers in 2024
Het was een jaar om nooit te vergeten voor Klimrijk Brabant. Het klimbos in Veldhoven heeft 2024 afgesloten met een ongekend bezoekersrecord: maar liefst 50.665 avonturiers hebben de klim uitdagingen aangenomen
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.