Geplaatst op: 22-03-2024
Auteur: Marc Gerlings

Leer over transities in toerisme van Peter de Wilde

Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 18 april 2024 in Vlissingen

Leer over transities in toerisme van Peter de Wilde
Peter de Wilde is key-note spreker bij Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024. Foto: Toerisme Vlaanderen.
Peter de Wilde was vorig jaar al in het vizier als key-note voor Trendcongres Toerisme en Vrijetijd. Dit jaar in Vlissingen op 18 april is hij erbij. Een topspreker die je niet wilt missen.

Met Toerisme Vlaanderen zette Peter de duurzame visie op voor 'samen naar morgen'. Dat zette ook de Nederlandse toeristische sector aan het denken, hoe je omgaat met veranderingen in toerisme. Peter zal zeker ingaan op het punt dat duurzaam toerisme van invloed is op zakelijk succes in de toekomst.

Hij is ook een bruggenbouwer. Veel kun je van hem leren over opmerkelijke samenwerkingen en de kracht van de Europese blik op toerisme. Peter heeft een grote voorliefde voor erfgoed. Dat past ook bij zijn visie op destinatiemanagement. Nieuwsgierig naar zijn key-note presentatie? Wij wel. Kom ook naar het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 op 18 april in Vlissingen.

Wie is Peter de Wilde?

Peter de Wilde (1969) is CEO van Onroerend Erfgoed (sinds 2022) en waarnemend CEO van Toerisme Vlaanderen (sinds 2009). Daarvoor doceerde hij Franse letterkunde en was kabinetschef cultuur en toerisme in Antwerpen. Peter was de drijvende kracht achter de innovatieve toekomstvisie toerisme ‘Reizen naar morgen’. Hij is de voorzitter van Davidsfonds, was voormalig president van de European Travel Commission (ETC) en is de President van NECSTouR, het Netwerk van Europese regio’s voor duurzaam en competitief toerisme.

Zet jouw transitie in - Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024. Met partners kom je verder. Het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024 – Transitie in toerisme wordt mogelijk gemaakt door Breda University of Applied Sciences, Hogeschool Inholland, Hogeschool Saxion, NHL Stenden, HZ University of Applied Sciences, en mediapartner NRIT. Ondersteunende partners zijn Destinatie Nederland, ANVR en Reiswerk.
Trefwoorden: trendcongres, toerisme, Vlissingen, Peter de Wilde, Toerisme Vlaanderen

CELTH
 
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   


||| Nieuws |||

03/10/24
ZigZag campagne in Breda voor cultuur
Om aandacht te vestigen op het rijke cultuuraanbod in de stad is Breda Marketing in opdracht van Gemeente Breda gestart met de campagne ‘ZigZag door cultureel Breda’. De campagne etaleert de mix in aanbod, van groot tot ‘klein dat groots is’.
27/09/24
Exclusief voor leden
Document Nederland 2024: Eddo Hartmann fotografeert festivals
Kleurrijke en energieke festivals blijven mensen boeien. Eddo Hartmann fotografeert het onderwerp festivals voor de jaarlijkse Rijksmuseum foto-opdracht Document Nederland.
26/09/24
Bestemming Noordoost-Brabant lanceert Podwalk “Mythes van Bosch”
's-Hertogenbosch heeft een nieuw interactief erfgoedproduct, de gps-gestuurde audiotour met een reis dor het leven en werk van de schilder Jheronimus Bosch.
25/09/24
Een tafel voor niemand? Vier scenario's voor het arbeidsmarkttekort in toerisme en hospitality
Wat brengt de toekomst voor toerisme? Zijn dat robots in de keuken, virtuele avonturen of structurele personeelstekorten? Lector ‘Disruption, Innovation and New Phenomena’ Ian Yeoman bij NHL Stenden Hogeschool, schetste in zijn inauguratiespeech vier scenario's voor de sector.
23/09/24
Van Gogh Kerk Etten-Leur krijgt multimediale Van Gogh experience
Dankzij investeringen van de in Brabant samenwerkende Van Gogh organisaties krijgt Etten-Leur een hoogwaardige Van Gogh attractie in de Van Gogh Kerk.
18/09/24
Exclusief voor leden
H'ART Museum en 750 jaar Amsterdam
Vandaag kondigt H’ART Museum in Amsterdam de programmering om aan te haken bij het 750-jarig bestaan van de Nederlandse hoofdstad. Veel wordt verwacht van 17 Rembrandts uit een Amerikaanse collectie.
16/09/24
Exclusief voor leden
Kossmanndejong levert immersieve tentoonstelling op Boerenoorlog
In het Engelse Cornwall heeft Amsterdams ontwerpbureau Kossmanndejong een immersieve, multimediale tentoonstelling gemaakt over de weerstand en strijd van een unieke historische gebeurtenis. Het vertelt het verhaal van de Tweede Anglo-Boerenoorlog (1899-1902) in Zuid-Afrika en de Britse concentratiekampen, waarbij het activisme van Emily Hobhouse centraal staat.
04/09/24
DierenPark Amersfoort nieuwste lid van Club van Elf
De Club van Elf versterkt elkaar op het gebied van verschillende sociale culturele thema's en werken samen om gezamenlijke doelen te bereiken.