Geplaatst op: 08-04-2024
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT
Publicatie: R&T 2024-1

50 jaar kennis verzameld en ontsloten

Bronnen voor Duurzaam Uitgaand Toerisme vastgelegd voor de toekomst

50 jaar kennis verzameld en ontsloten
NRIT en de projectgroep ‘Gaan we te ver 2.0’ lanceerden begin dit jaar de website ‘Bronnen voor Duurzaam Uitgaand Toerisme’. Rond 32 bepalende thema’s worden meer dan 300 bronnen ontsloten die nog steeds relevant zijn voor de verduurzaming van uitgaand toerisme. De website op www.nrit.nl/dossiers is vrij toegankelijk voor iedereen die zich wil verdiepen in de ontwikkeling van duurzaam uitgaand toerisme. De interactieve website is een kruising tussen een canon en een wiki. Gebruikers kunnen zich verdiepen in...

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: duurzaam toerisme, onderzoek, uitgaand toerisme, duurzaam uitgaand toerisme, reisbranche, luchtvaart, sociaal toerisme

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

01/11/24
Hutten overname door Albron goedgekeurd
Albron B.V. mag Hutten Groep B.V. overnemen. Dat heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) op 29 oktober 2024 besloten. Er blijft na de overname voldoende concurrentie over.
30/10/24
Menno Stokman verlaat CELTH na zeven jaar
Menno Stokman, directeur van het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH), neemt na ruim zeven jaar afscheid. Per 1 januari 2025 treedt hij in dienst bij de gemeente Wageningen als strategisch adviseur voor het Netwerk Kennissteden Nederland.
25/10/24
Lonen horeca stijgen met 2,5%
Vakbonden FNV Horecabond, CNV en werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland (KHN) bereikten een onderhandelingsresultaat over een nieuwe Horeca-cao die ingaat op 1 januari 2025. Het resultaat moet nog voorgelegd worden aan de leden.
23/10/24
Nederlanders besteden meer aan vrijetijdsdiensten
Na een periode van terughoudendheid lijken consumenten weer meer te besteden. Vooral aan vrijetijdsbestedingen als vakanties, uitjes en restaurantbezoek wordt meer uitgegeven.
18/10/24
Database logiesaccommodaties NL online
De Landelijke Data Alliantie heeft de Database Logiesaccommodaties NL gelanceerd. In deze database het aanbod van logiesaccommodaties in Nederland: van hotels, appartementen, bed&breakfast, huisjes- en kampeerterreinen tot groepsaccommodaties. Het aanbod is geïnventariseerd, verrijkt met relevante indicatoren en op een online platform beschikbaar gesteld door NRIT en Bureau Nijdam.
16/10/24
Exclusief voor leden
Organisatie anders inrichten voor oplossen personeelstekort
De inzet van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, kunstmatige intelligentie (AI), robotisering en digitalisering kunnen een uitweg bieden. Volgens het HR-Trendonderzoek van adviesbureau Berenschot worden deze mogelijkheden onvoldoende benut.
15/10/24
Gematigder groei van Nederlands toerisme
Het Nederlands verblijfstoerisme groeit in 2024 naar verwachting gematigder dan een jaar eerder. Het inkomend toerisme iets harder dan het binnenlands toerisme. Dat weer terug een groeipad te pakken heeft.
15/10/24
Exclusief voor leden
Hoe kun je als hotel succesvol technologie inzetten?
De nieuwe sectorupdate Leisure van ING staat in het teken van technologie in de hotelsector. Volgens experts van de bank onkomt de hotelsector er niet aan om te innoveren in technologie met bijvoorbeeld digitale chech-in systeme, robots en AI in de klantenservice en marketing. Ondanks de uitdagingen van de implementatie, wegen de voordelen op tegen de inspanningen.