Geplaatst op: 25-03-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Toerisme Award voor GeoFort

Toerisme Award voor GeoFort

Ondernemer Willemijn Simon van Leeuwen heeft de Toerisme Award gewonnen. Ze kreeg de award uitgereikt op de opening van het toeristisch seizoen in Rivierenland. De DMO vierde een extra feestje vanwege het 20-jarig bestaan.

Met haar innovatieve benadering bij GeoFort heeft Willemijn bijgedragen aan de versterking van Rivierenland als recreatieve bestemming. De award-winnaar werd bekend gemaakt door Richard de Bruin, directeur Bureau Rivierenland en overhandigd door Peter Drenth, gedeputeerde van de provincie Gelderland.

De zo’n 200 aanwezigen van de bijeenkomst konden zich verder laten inspireren met nieuwe ontwikkelingen. Bij de ingang prijkte de nieuwe Betuwse promotie touringcar van Krol Reizen. Frans Duijts presenteerde zijn nieuwe project ‘Frans thuis’, waarbij hij zich als ambassadeur voor de streek inzet. Deze initiatieven, samen met de voortdurende inspanningen om de regio te promoten, spelen een cruciale rol in het versterken van Rivierenland als een vooraanstaande toeristische bestemming.

Het Bureau Toerisme had nog meer goed nieuws op de bijeenkomst waar het 20 jarige bestaan van deze DMO werd gevierd. Zo konden prima cijfers uit de Monitor Vrijetijdseconomie worden gepresenteerd. "Dit succes is het resultaat van jarenlange samenwerking en innovatie binnen de sector," zei Richard de Bruin. "De cijfers uit de Monitor vrijetijdseconomie zijn een blijk van waardering voor iedereen die zich heeft ingezet voor de groei van toerisme en recreatie in Rivierenland. Het is wederom een bevestiging dat we op de goede weg zijn en motiveert ons om onze regio verder te ontwikkelen en te promoten."  

Trefwoorden: toerisme, cultuur, cultureel erfgoed, dmo, Gelderland

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Eindhoven Airport start met uitbreiding terminal
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben een aannemingsovereenkomst getekend voor de uitbreiding van de terminal. Deze uitbreiding zal passagiers van de Brabantse luchthaven extra ruimte, comfort en beleving bieden, wat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven betekent
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
15/11/24
Exclusief voor leden
Noorden boos over uitstel ontwikkeling Lelylijn en Nedersaksenlijn
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
08/11/24
Exclusief voor leden
Grote uitstoot door ver-vliegers: Milieu Centraal en Natuur & Milieu lanceren bewustwordingscampagne
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.