Geplaatst op: 29-03-2024
Auteur: Marc Gerlings

Dutch Health Week haalt veel zorg en gezondheidszoekers naar Utrecht

Dutch Health Week haalt veel zorg en gezondheidszoekers naar Utrecht
Beeldmerk Dutch Health Week.
Domstad Utrecht is vol met vak- én gewone bezoekers tijdens Dutch Health Week. Deze is van zondag 7 tot en met zondag 14 april, een week lang als ‘Utrecht, Heart of Health’.  Hier zit een brede samenwerking achter voor destintatiemanagement van Utrecht.

In ziekenhuizen, musea en sportclubs verspreid door de stad vinden tijdens Dutch Health Week allerlei activiteiten plaats voor bewoners en zorgprofessionals. Van een sportles, een concert van het alzheimerkoor, een expositie bij de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), een open dag bij de bloedbank tot verschillende zorgvakbeurzen. Er zijn liefst drie vakbeurzen in de Utrechtse Jaarbeurs. Alles met als doel een gezonde stad en regio Utrecht. 

Burgemeester Sharon Dijksma opent op Wereld Gezondheidsdag Dutch Health Week tijdens de Culturele Zondag Beating Heart, die wordt georganiseerd door Utrecht Marketing. Deze officiële opening vindt plaats op 7 april op het Jaarbeursplein. Tijdens ‘Beating Heart’ ontdekken bewoners hoe kunst en cultuur mensen helpt om gezond en gelukkig te zijn. 

Audrey Wilschut, projectleider Dutch Health Week: "We zijn super trots dat we Dutch Health Week officieel openen tijdens Wereld Gezondheidsdag. Hét moment dat we extra stilstaan bij de impact van voeding, beweging en leefomstandigheden op de gezondheid van iedereen. Dit zijn dé onderwerpen waar we tijdens Dutch Health Week volop aandacht aan besteden, vandaar dat we 'gezondheid' in de breedste zin van het woord meenemen. Van onderwijs, wetenschap, cultuur, musea, huisvesting, stedenbouw, mobiliteit, horeca, voeding tot sport." 

Voor het vakgebied toerisme en destinatiemanagement is de brede samenwerking een stevig onderdeel om deze health week voor elkaar te krijgen.Dutch Health Week wordt onder meer ondersteund door Koninklijke Jaarbeurs, Utrecht Marketing, Utrecht Convention Bureau, ROM Utrecht Region, Economic Board Utrecht en Gemeente Utrecht. 

Cor Jansen, Directeur – Bestuurder Utrecht Marketing over de week:"Het is niet meer dan logisch dat Dutch Health Week in Utrecht plaatsvindt. Als Heart of Health speelt de regio een sleutelrol wanneer het gaat om samen werken aan een gezondere, duurzamere toekomst. Dutch Health Week laat op toegankelijke en inspirerende wijze zien wat dit in de praktijk voor bewoners, bezoekers, bedrijven en talent betekent. Ik kijk er enorm naar uit en ben trots dat onze Culturele Zondag onderdeel is van het mooie programma."
Trefwoorden: Utrecht, evenement, dmo, gezondheid, destinatiemanagement

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
24/01/25
Mogelijkheden en risico’s van AI in de toeristische sector
Tijdens de internationale toerismebeurs FITUR in Madrid hebben UN Tourism en hogeschool Saxion een gezamenlijk rapport gepresenteerd. Het rapport, getiteld ‘Artificial Intelligence Adoption in Tourism: Key Considerations for Sector Stakeholders’, onderzoekt het gebruik, de risico’s en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) in de toerismesector.
23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...