Geplaatst op: 29-03-2024
Auteur: Marc Gerlings

Dutch Health Week haalt veel zorg en gezondheidszoekers naar Utrecht

Dutch Health Week haalt veel zorg en gezondheidszoekers naar Utrecht
Beeldmerk Dutch Health Week.
Domstad Utrecht is vol met vak- én gewone bezoekers tijdens Dutch Health Week. Deze is van zondag 7 tot en met zondag 14 april, een week lang als ‘Utrecht, Heart of Health’.  Hier zit een brede samenwerking achter voor destintatiemanagement van Utrecht.

In ziekenhuizen, musea en sportclubs verspreid door de stad vinden tijdens Dutch Health Week allerlei activiteiten plaats voor bewoners en zorgprofessionals. Van een sportles, een concert van het alzheimerkoor, een expositie bij de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), een open dag bij de bloedbank tot verschillende zorgvakbeurzen. Er zijn liefst drie vakbeurzen in de Utrechtse Jaarbeurs. Alles met als doel een gezonde stad en regio Utrecht. 

Burgemeester Sharon Dijksma opent op Wereld Gezondheidsdag Dutch Health Week tijdens de Culturele Zondag Beating Heart, die wordt georganiseerd door Utrecht Marketing. Deze officiële opening vindt plaats op 7 april op het Jaarbeursplein. Tijdens ‘Beating Heart’ ontdekken bewoners hoe kunst en cultuur mensen helpt om gezond en gelukkig te zijn. 

Audrey Wilschut, projectleider Dutch Health Week: "We zijn super trots dat we Dutch Health Week officieel openen tijdens Wereld Gezondheidsdag. Hét moment dat we extra stilstaan bij de impact van voeding, beweging en leefomstandigheden op de gezondheid van iedereen. Dit zijn dé onderwerpen waar we tijdens Dutch Health Week volop aandacht aan besteden, vandaar dat we 'gezondheid' in de breedste zin van het woord meenemen. Van onderwijs, wetenschap, cultuur, musea, huisvesting, stedenbouw, mobiliteit, horeca, voeding tot sport." 

Voor het vakgebied toerisme en destinatiemanagement is de brede samenwerking een stevig onderdeel om deze health week voor elkaar te krijgen.Dutch Health Week wordt onder meer ondersteund door Koninklijke Jaarbeurs, Utrecht Marketing, Utrecht Convention Bureau, ROM Utrecht Region, Economic Board Utrecht en Gemeente Utrecht. 

Cor Jansen, Directeur – Bestuurder Utrecht Marketing over de week:"Het is niet meer dan logisch dat Dutch Health Week in Utrecht plaatsvindt. Als Heart of Health speelt de regio een sleutelrol wanneer het gaat om samen werken aan een gezondere, duurzamere toekomst. Dutch Health Week laat op toegankelijke en inspirerende wijze zien wat dit in de praktijk voor bewoners, bezoekers, bedrijven en talent betekent. Ik kijk er enorm naar uit en ben trots dat onze Culturele Zondag onderdeel is van het mooie programma."
Trefwoorden: Utrecht, evenement, dmo, gezondheid, destinatiemanagement

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.
28/10/24
Halsema slaat eerste munt Amsterdam 750 jaar
Burgemeester van Amsterdam, Femke Halsema, heeft op 27 oktober de eerste zilveren herdenkingsmunt vo...
25/10/24
Strategische agenda stedelijk toerisme
Het Lectorenplatform en Expertisenetwerk Sustainable Urban Tourism (ENSUT) hebben hun strategische agenda Urban Tourism: A Call to Action gepresenteerd. Deze onderzoeksagenda heeft als doel om het begrip van (transformative) urban tourism te verdiepen en de samenwerking tussen alle betrokken partijen te stimuleren en te faciliteren.