Geplaatst op: 05-04-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

4 nieuwe leden Raad van Toezicht Utrecht Marketing

4 nieuwe leden Raad van Toezicht Utrecht Marketing

Ingrid van der Chijs, Maartje Schlebusch, Tom Heintjes en Rinda den Besten zijn toegetreden tot de Raad van Toezicht van Utrecht Marketing. Rinda den Besten neemt in de vergadering van 29 mei a.s het voorzitterschap over van Beate van Dongen-Crombags. Met hun benoeming is Utrecht Marketing ook de komende jaren verzekerd van robuust toezicht en een klankbord vol expertise en ervaring waar de organisatie te allen tijde een beroep op kan doen. Het betreft een onbezoldigde functie.

 

De nieuwe leden volgen Heike Luiten, Annemarie van den Berg en Beate van Dongen-Crombags op, die afscheid nemen omdat hun termijn is verstreken. De vier nieuwe leden nemen ruime bestuurlijke ervaring en expertise uit het bedrijfsleven en de publieke sector mee. Wat hen daarbij bindt is de grote betrokkenheid bij de stad en regio én bij de werkzaamheden van Utrecht Marketing.

 

Rinda den Besten woont ruimt 30 jaar in Utrecht, kent een lange loopbaan in de Utrechtse politiek en is momenteel bestuurder bij Jeugdbescherming Brabant & Veilig Thuis Oost-Brabant. Ook is zij o.a. bestuurslid bij NOC*NSF en commissaris bij Woonin. "Ik heb er veel zin in om samen met een stevig, en deels vernieuwd team, toezicht te mogen houden op een voor de stad belangrijke organisatie als Utrecht Marketing. De missie van Utrecht Marketing om te werken aan leefbare en gezonde stad steun ik volledig. Er staat een stevige basis en een goed team, dat daaraan kan gaan doorbouwen de komende jaren. Vanuit mijn bescheiden rol daar een bijdrage aan mogen leveren vind ik een grote eer."

 

Ingrid van der Chijs is marketingexpert en werkzaam bij Rabobank als Head of Marketing Development & Experts. Maartje Schlebusch is concerndirecteur bij de gemeente Ede, waar zij in 2019 startte na een lange loopbaan bij de provincie Utrecht en gemeente Utrecht. Tom Heintjes heeft als zelfstandig ondernemer veel ervaring op het vlak van onder meer business development. Hij is eigenaar van Vadum management.

 

‘’Ik ben buitengewoon content met de komst van Rinda, Ingrid, Maartje en Tom. Met hen is de Raad van Toezicht zonder twijfel in staat Utrecht Marketing inhoudelijk verder te brengen en de organisatie financieel toekomstbestendig op koers te houden’’, aldus directeur-bestuurder Cor Jansen. ‘’Tegelijkertijd doet afscheid nemen pijn. Met het vertrek van Heike en Annemarie verliezen wij twee bevlogen RVT-leden van het eerste uur. Dat Beate Utrecht Marketing achter zich laat, ook haar tweede termijn zit erop, is ongelofelijk jammer. Haar oplossingsgerichte, verbindende werkwijze en grote inhoudelijke betrokkenheid gaan wij missen. Ik wil hen alle drie ontzettend bedanken voor alles wat zij voor Utrecht Marketing en de stad hebben betekend.’'

Trefwoorden: Utrecht, marketing, raad van toezicht

CELTH





||| Nieuws |||

30/01/25
Breda Marketing presenteert jaarplan 2025: Toegepaste technologie en creativiteit centraal
Breda Marketing heeft haar jaarplan 2025 gepresenteerd. De nadruk ligt op samenwerking en innovatie om Breda te profileren als dé 'Stad van Oplossingen'.
30/01/25
Exclusief voor leden
Minder festivals maar meer evenementen georganiseerd
In 2024 vonden er aanzienlijk meer concerten plaats dan in 2023, terwijl het aantal festivals juist daalde. Festivals en concerten trokken gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt. Ook in 2025 staat het aantal festivals onder druk.
29/01/25
Exclusief voor leden
5 grote museale ontwikkelingen in New York
In toeristenmagneet New York vinden in 2025 in ieder geval 5 grote museale ontwikkelingen plaats. Eén museum is nieuw, de andere vier presenteren grote uitbreidingen.
28/01/25
Dit zijn de beste reisbloggers van Nederland
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
28/01/25
Stichting het Gehandicapte Kind viert 75-jarig jubileum met Samenspeeldagen in Efteling
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Beurs Boot Holland 2025 gaat niet door
De economische wind zit tegen, is het argument van de organisatie Boot Holland om de 2025 editie van de beurs niet door te laten gaan.

||| Agenda |||

29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...