Geplaatst op: 08-04-2024
Auteur: Marc Gerlings

Hollandse snackmuur in Schiphol open

Hollandse snackmuur in Schiphol open
FEBO in Schiphol is sinds 3 april open. Foto: Schiphol Group.
Wat is er nu Hollandser dan even wat uit de muur trekken. Alle toeristen kunnen dat ervaren in de luchthaven Schiphol bij de FEBO. 

De bekende Nederlandse snackbarketen FEBO heeft haar deuren geopend op Amsterdam Schiphol Airport. De winkel op Schiphol Plaza, geopend door travel retailer Avolta, is de eerste vestiging van het merk op een luchthaven in Nederland.

De nieuwe winkel, die de Pommes Frites-winkel van Avolta vervangt, bevindt zich voor de securitycontrole op de luchthaven. Dit betekent dat ook bezoekers die niet gaan vliegen van de beroemde Nederlandse snacks kunnen genieten. Dit kan door een bestelling te plaatsen aan de balie of door gebruik te maken van de beroemde ‘snackmuur’ waar FEBO om bekend staat. De winkel is alle dagen van de week geopend van 10.00 tot 22.00 uur. 

"Op Schiphol streven we ernaar om ons aanbod voortdurend te verbeteren door de kwaliteit, diversiteit en herkenbaarheid te verbeteren. De introductie van een sterk, lokaal merk als FEBO draagt hieraan bij. Wij zijn ervan overtuigd dat zowel reizigers als mensen die op Schiphol werken blij zullen zijn met deze aanvulling op het aanbod op Schiphol Plaza," meldt Hans de Groot, Head of Retail, F&B and Commercial Services.
Trefwoorden: Schiphol, Holland, toerisme, icoon, reizen

CELTH





||| Nieuws |||

06/03/25
Hoe digitaliseert de gastvrijheidssector?
Digitalisering speelt een steeds grotere rol in de Nederlandse gastvrijheidssector. Dat blijk uit onderzoek van NBTC onder ruim 200 ondernemers.
23/02/25
Data en analysemogelijkheden van de Landelijke Database Logiesaccommodaties
In 2024 is een eerste inventarisatie gemaakt van het aanbod aan logiesaccommodaties in Nederland, zoals vakantiewoningen, kampeerplekken, hotelkamers en B&B’s. In de ‘publicatie Landelijke Database Logiesaccommodaties’ wordt een analyse gepresenteerd van de verzamelde data.
28/01/25
Dit zijn de beste reisbloggers van Nederland
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
16/01/25
Winnaars Parkvakanties Awards 2025 bekendgemaakt
Bezoekers van recreatieplatform Parkvakanties heeft gestemd. Landal GreenParks en Resort Hof van Saksen kregen de meeste prijzen.
16/01/25
Gelderland trekt bijna 5 miljoen verblijfgasten in 2024
Stijging van 5,4% van gasten die minstens één macht in Gelderland verbleven. Het dagtoerisme groeide 13% bij attracties.
16/01/25
Meer dan de helft van Nederlandse wintersporters vindt wintersportervaring onvervangbaar, zelfs met minder sneeuw
Meer dan zeven op de tien Nederlandse wintersporters zeggen dat wintersport voor hen niet alleen om sneeuw draait maar vooral om de fijne sfeer en het gevoel van vrijheid.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.