Geplaatst op: 08-04-2024
Auteur: Marc Gerlings

Hollandse snackmuur in Schiphol open

Hollandse snackmuur in Schiphol open
FEBO in Schiphol is sinds 3 april open. Foto: Schiphol Group.
Wat is er nu Hollandser dan even wat uit de muur trekken. Alle toeristen kunnen dat ervaren in de luchthaven Schiphol bij de FEBO. 

De bekende Nederlandse snackbarketen FEBO heeft haar deuren geopend op Amsterdam Schiphol Airport. De winkel op Schiphol Plaza, geopend door travel retailer Avolta, is de eerste vestiging van het merk op een luchthaven in Nederland.

De nieuwe winkel, die de Pommes Frites-winkel van Avolta vervangt, bevindt zich voor de securitycontrole op de luchthaven. Dit betekent dat ook bezoekers die niet gaan vliegen van de beroemde Nederlandse snacks kunnen genieten. Dit kan door een bestelling te plaatsen aan de balie of door gebruik te maken van de beroemde ‘snackmuur’ waar FEBO om bekend staat. De winkel is alle dagen van de week geopend van 10.00 tot 22.00 uur. 

"Op Schiphol streven we ernaar om ons aanbod voortdurend te verbeteren door de kwaliteit, diversiteit en herkenbaarheid te verbeteren. De introductie van een sterk, lokaal merk als FEBO draagt hieraan bij. Wij zijn ervan overtuigd dat zowel reizigers als mensen die op Schiphol werken blij zullen zijn met deze aanvulling op het aanbod op Schiphol Plaza," meldt Hans de Groot, Head of Retail, F&B and Commercial Services.
Trefwoorden: Schiphol, Holland, toerisme, icoon, reizen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.
28/10/24
Halsema slaat eerste munt Amsterdam 750 jaar
Burgemeester van Amsterdam, Femke Halsema, heeft op 27 oktober de eerste zilveren herdenkingsmunt vo...
25/10/24
Strategische agenda stedelijk toerisme
Het Lectorenplatform en Expertisenetwerk Sustainable Urban Tourism (ENSUT) hebben hun strategische agenda Urban Tourism: A Call to Action gepresenteerd. Deze onderzoeksagenda heeft als doel om het begrip van (transformative) urban tourism te verdiepen en de samenwerking tussen alle betrokken partijen te stimuleren en te faciliteren.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.