Geplaatst op: 09-04-2024
Auteur: Redactie
NRIT

De Kunst van de Korte Keten centraal in Overijssel

De Kunst van de Korte Keten centraal in Overijssel

In Overijssel is het kleinste mobiele museum van Nederland gepresenteerd: Blij in de Wei!' op Zuivelboerderij de Waard in Balkbrug. De Korte Keten Experience gaat niet alleen om de kunstwerken maar vooral om het verhaal van de korte keten en streekproducten en hun producenten.

Het Kleinste Mobiele Museum van Nederland is het resultaat van een samenwerking tussen Vechtdal Marketing, Vechtdal gemeenten, NBTC, tien streekproducenten en tweeëntwintig kunstenaars. Het museum, een vervolg op de expositie 'Kunst van de Korte Keten', reist de komende maanden door het Vechtdal, Reestdal en Hanzestad Zwolle en zal tijdens diverse evenementen en activiteiten te zien zijn. Meer informatie en de programmering: www.kunstvandekorteketen.nl.

Het Streekfeest de Waard is een innovatief project dat de verbinding legt tussen kunst en streekproducten in Zwolle en het Overijsselse Vechtdal. Met de Korte Keten Experience, een muziekvoorstelling van The Unstoppables, een streeklunch én een streekproductenmarkt - met heerlijke hapjes door TV-chef Ramon Brugman - is het bijzonder creatieve minimuseum klaar om bezoekers te ontvangen tijdens de reizende karavaan. 

Wethouder Monique Schuttenbeld: "Het Kunst van de Korte Keten project en het mobiele museum zijn waardevol voor Zwolle omdat ze creativiteit stimuleren en ruimte bieden voor experimenten, wat essentieel is voor een bruisende culturele en toeristische scene." Het museum, gehuisvest in een tweedehands paardentrailer, is toegankelijk voor iedereen en biedt een vernieuwend authentiek concept. Er is een digitale expositie over het verhaal van grond tot mond te zien. Bezoekers kunnen op een touchscreen de tien betrokken producenten selecteren en de kunstenaar vertelt over de inspiratie en het kunstwerk. Een greep uit de eerste reacties: ‘Wat mooi gemaakt zeg, heel bijzonder. Zo kun je met de kinderen ook nog eens naar een museum.’

KleinsteMuseum

Trefwoorden: marketing, cultuur, evenementen, overijssel

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

31/12/24
Exclusief voor leden
Vakanties van Nederlanders in de kerst- en nieuwjaarsperiode: de feiten
Hoe gaan Nederlanders in de kerst- en nieuwjaarsperiode op vakantie? Waar gaan ze naar toe en met wie? Hamvraag is of we in meerderheid gaan skiën. Het CBS zocht dat uit.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
23/12/24
Daglichtoplossingen voor hotels en conferentiecentra
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
23/12/24
Terugblik op de grootste editie van Recreatie Vakbeurs 2024
De afgelopen editie van Recreatie Vakbeurs was onvergetelijk: meer dan 8.000 bezoekers, ruim 340 exposanten en een overvloed aan inspiratie, innovaties en waardevolle ontmoetingen. Een maand later blikken we terug op wat deze editie zo bijzonder maakte.
18/12/24
Laag vpb-tarief niet effectief voor mkb-bedrijven
Het lage tarief in de vennootschapsbelasting (vpb) is niet geschikt om het midden- en kleinbedrijf (mkb) te ondersteunen. De voordelen komen bij niet-mkb bedrijven terecht, meldt CPB. Het grootste deel van de bedrijven in toerisme en recreatie zijn mkb-bedrijven.
12/12/24
Exclusief voor leden
Beste leerbedrijf recreatie in 2024 Hof van Saksen
Woensdag 11 december zijn tijdens De Dag van de Recreatie op Circuit Zandvoort de winnaars van de recreatieverkiezingen feestelijk bekendgemaakt. Het beste leerbedrijf is Hof van Saksen.
10/12/24
Lancering broodje Utrechtse Heuvelrug: Een smakelijke stap naar duurzaamheid
De Utrechtse Heuvelrug heeft er een smakelijk nieuw product bij: het broodje Utrechtse Heuvelrug. Het broodje is eerlijk geprijsd bestaat volledig uit lokale producten van natuurlijke landbouw op de Utrechtse Heuvelrug.