Geplaatst op: 10-04-2024
Auteur: Redactie
NRIT

VVV Weert opent drie Inspiratiepunten

VVV Weert opent drie Inspiratiepunten

Vakantiepark Roompot Weerterbergen heeft een VVV-Inspiratiepunt gekregen. VVV Weert heeft al een inspiratiepunt bij Museum W en in juni wordt het inspiratiepunt geopend in het Natuur- en Milieucentrum De IJzeren Man.

De opening bij de Weerterbergen werd verricht door Martijn van den Heuvel, Wethouder economische zaken, toerisme en recreatie samen met Jos Coumans General Manager Roompot Weerterbergen en Giel Polman, directeur Limburg Marketing.

VVV 2.0: van informatie naar inspiratie 

Met de opkomst van digitale technologieën is de rol van een VVV ontwikkeld van informatievoorziening naar een inspiratiebron. Het VVV 2.0-concept inspireert bezoekers in Hart van Limburg op een interactieve manier. Dit draagt bij aan een gastvrije bestemming en stimuleert bezoekers om meer te ontdekken. Om deze visie te ondersteunen, opent Weert drie VVV-Inspiratiepunten. De locaties zijn zorgvuldig gekozen om een breed publiek te bereiken en bezoekers aan te moedigen de omgeving te verkennen. 

In de inspiratiepunten kunnen bezoekers op de digitale kaart een keuze voor een activiteit maken waarna diverse tips oplichten. Door deze tips aan te raken krijgen ze een korte beschrijving met een qr-code. Deze kunnen ze scannen met de smartphone en zo de informatie mee op reis nemen. 


Coördinerende rol Limburg Marketing  

Limburg Marketing speelt een coördinerende rol in het trainen en ondersteunen van vrijwilligers en medewerkers van de VVV-Inspiratiepunten, met als doel een optimale gastervaring te bieden aan bezoekers in Hart van Limburg. De punten zijn gefinancierd door de gemeente Weert via het Toeristische Platform. De gemeente Weert heeft sinds 2023 een fonds waar gebruik van gemaakt kan worden voor toeristische projecten. De beoordeling van deze projecten ligt bij het Toeristisch Platform.

Trefwoorden: vvv, dmo, Limburg, inspiratiepunten

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.
28/10/24
Halsema slaat eerste munt Amsterdam 750 jaar
Burgemeester van Amsterdam, Femke Halsema, heeft op 27 oktober de eerste zilveren herdenkingsmunt vo...
25/10/24
Strategische agenda stedelijk toerisme
Het Lectorenplatform en Expertisenetwerk Sustainable Urban Tourism (ENSUT) hebben hun strategische agenda Urban Tourism: A Call to Action gepresenteerd. Deze onderzoeksagenda heeft als doel om het begrip van (transformative) urban tourism te verdiepen en de samenwerking tussen alle betrokken partijen te stimuleren en te faciliteren.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.