Geplaatst op: 12-04-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Firstmate Hospitality Consultants Onthult de goedkoopste tot de duurste terrassteden

Firstmate Hospitality Consultants Onthult de goedkoopste tot de duurste terrassteden

Met de langverwachte komst van het mooie weer is het terrassenseizoen geopend. Hierom heeft Firstmate Hospitality Consultants, onderzoek gedaan naar de prijzen op terrassen in de 15 grootste steden van Nederland.

 

Het recent uitgevoerde onderzoek toont de terrasprijzen op de grote terrassen van de centrale pleinen in de grootste steden.

In elke stad werden de prijzen opgeteld van een kopje koffie, cola, biertje (25cl) en een portie van 6 bitterballen.

 

Leeuwarden is de goedkoopste stad met € 20,04, gevolgd door Breda met € 20,48. Utrecht, Amsterdam en Den Haag zijn het duurst met respectievelijk € 23,67, € 23,77 en € 25.02.

De goedkoopste bitterbal eet je in Breda. De duurste bitterbal eet je in Den Haag. Het goedkoopste biertje drink je in Leeuwarden en het duurste biertje drink je in Den Haag en Leiden.

 

De bevindingen van het onderzoek onthullen ook interessante regionale verschillen. Zo blijkt dat steden in de Randstad relatief hogere prijzen handhaven in vergelijking met steden in de periferie van Nederland.

 

Welke dranken gaan we komende zomer drinken?

De verwachting is dat de toppers van afgelopen jaar, zoals: Aperol Spritz in alle varianten nog wel even populair blijft. De vraag naar alcoholvrije (craft)bieren blijft toenemen. En wat denk je van de Paloma. Een frisse Mexicaanse longdrink van Tequilla gemixt met een grapefruit soda. Wordt dit de terrastopper van 2024? Firstmate verwacht dat deze longdrink een goede kans maakt.

Trefwoorden: Terrasprijzen

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

28/10/24
FarmCamps zet sterker in op online en digitale marketing
FarmCamps, aanbieder van boerderijvakanties in binnen- en buitenland, heeft een samenwerking gesloten met digitaal marketingbureau Draft Digital.
28/10/24
Boekingen wintersportvakantie blijven op peil
Ondanks de milde temperaturen en beperkte sneeuwzekerheid in bepaalde wintersportgebieden tijdens afgelopen seizoen, blijven de wintersportboekingen naar Oostenrijk voor komend seizoen verrassend stabiel. Dit blijkt uit de data van vakantiehuizenverhuurder Villa for You en de Nederlandse Ski Vereniging.
23/10/24
Vakantieparken in de fout met gezichtsherkenning
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft 8 vakantieparken onderzocht die gezichtsherkenning inzetten bij de toegang tot zwembaden en speeltuinen. Alle onderzochte vakantieparken bleken de privacywet te overtreden.
23/10/24
Nederlanders besteden meer aan vrijetijdsdiensten
Na een periode van terughoudendheid lijken consumenten weer meer te besteden. Vooral aan vrijetijdsbestedingen als vakanties, uitjes en restaurantbezoek wordt meer uitgegeven.
18/10/24
Center Parcs en Albron verlengen samenwerking en varen nieuwe koers
Olivier Garaïalde, CEO van Center Parcs, en Jan Willem Hilbron, algemeen directeur bij Albron hebben getekend voor contractverlenging van de samenwerking tot 30 september 2035.
17/10/24
Exclusief voor leden
De vakantietrends voor 2025
Expedia, Hotels.com en Vrbo hebben hun krachten gebundeld en onthullen de nieuwste reistrends voor 2025 in hun jaarlijkse rapport, Unpack ’25. . De reistrends voor 2025 laten zien dat reizigers op zoek zijn naar authentieke, gemakkelijke en unieke ervaringen. Duurzaamheid, technologie en persoonlijke voorkeuren spelen een belangrijke rol in de toekomst van reizen.
17/10/24
ANVR: Fundamentele veranderingen nodig om treinreizen in Europe te verbeteren
De ANVR is bang dat de internationale trein nooit van de grond zal komen als er geen fundamentele veranderingen in het beleid worden doorgevoerd. Het kabinet en Europa moeten snel actie ondernemen. Dat zegt de brancheorganisatie bij de publicatie van een uitgebreide studie naar de geschiktheid van de railsector voor vakanties en zakenreizen.
16/10/24
De reden dat de meeste jongeren kiezen voor een kampeervakantie
Wat maakt kamperen zo populair onder jongeren.