Geplaatst op: 17-04-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Jaarverslag Koninklijke Jaarbeurs 2023

Meer mensen, meer waardering, meer winst

Jaarverslag Koninklijke Jaarbeurs 2023

Koninklijke Jaarbeurs publiceert vandaag haar geïntegreerde jaarverslag over 2023. Dit verslag beschrijft haar activiteiten, strategie, financiële- en niet-financiële resultaten en belangrijke thema’s van het afgelopen jaar. Na een periode van drie moeizame corona jaren is er weer behoefte om elkaar te zien en te ontmoeten en is Jaarbeurs weer volop in bedrijf. 

Highlights

  • In 2023 is Jaarbeurs bezocht door 2,3 miljoen bezoekers.
  • Het publiek heeft Jaarbeurs voor de tweede keer op rij gekozen tot beste congreslocatie van het jaar. 
  • Na een aantal verliesgevende jaren is een positief rendement behaald van 9,9 miljoen euro. 

Een jaar van inspiratie en herijking

Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs: "2023 was een jaar van inspiratie en herijking. Onze inspanningen om Jaarbeurs na corona te herstellen en te vernieuwen hebben hun vruchten afgeworpen. Naast de voortgang op onze strategie en de behaalde resultaten laten we in dit vernieuwde verslag zien hoe we waarde hebben gecreëerd voor onze klanten, medewerkers en de maatschappij. In het verslag zijn verhalen van onze stakeholders te lezen.”

Pascal van Gool, CFO Koninklijke Jaarbeurs: ”Na een paar verliesgevende jaren als gevolg van de coronapandemie, hebben we in 2023 een positief rendement behaald van 9,9 miljoen euro. In 2022 was er nog sprake van een verlies van 7,4 miljoen euro.”

Nationaal en internationaal

In Nederland organiseerde Jaarbeurs in 2023 18 verschillende beurzen gericht op haar strategische markten health & life sciences, bouw & installatie, agrifood, logistiek en travel & leisure. Met internationale evenementen zoals de AgriFood vakbeurs VIV, ILDEX en HORTI AGRI NEXT opereerde Koninklijke Jaarbeurs onder andere in Thailand, Vietnam, Indonesië en de Verenigde Arabische Emiraten. Naast eigen vak- en consumentenbeurzen, vonden in 2023 38 grote beurzen en evenementen van opdrachtgevers in Jaarbeurs plaats.

Live en online

Jaarbeurs wil 365 dagen per jaar relevant zijn in haar strategische markten en lanceerde in 2023, naast de Dutch Health Hub en Computable.nl, het online platform de Bouw & Installatie Hub. 

Voortgang op duurzaamheid 

Opnieuw zijn grote stappen gezet op het gebied van duurzaamheid. Marloes van den Berg, Chief People & Sustainability Officer Koninklijke Jaarbeurs: "Zowel bij evenementen die we zelf organiseren als de evenementen die we faciliteren jagen we duurzaamheid actief aan. We spelen in op trends in de markten waarin we actief zijn. Ook binnen onze eigen organisatie staat duurzaamheid centraal.”

 

Link: https://jaarverslag.jaarbeurs.nl
Trefwoorden: Jaarverslag, publicatie

CELTH





||| Nieuws |||

14/03/25
Extra regels voor recreatie bij wolvengebied Utrecht
Provincie Utrecht heeft de regels aangescherpt voor recreatie bij de Leusderheide. Het gaat om een aanlijnplicht voor honden, regels voor kinderen op de paden en het advies om als groep bij elkaar te blijven.
13/03/25
Exclusief voor leden
Nieuwe ceo laat Time to Momo met online boekingen groeien
Sinds 1 februari 2025 heeft Mart Evers het stokje overgenomen van Niels Meijssen als nieuwe ceo van Time to Momo. Mart is mede-oprichter van het bedrijf en vanaf het allereerste begin in 2020 betrokken, toen het nog Moonback heette.
13/03/25
Sylvia van Mullem merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen stelt Sylvia van Mullem als nieuwe merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen aan. Zij volgt Reinou de Haan op.
13/03/25
Kröller-Müller viert 80 jaar vrijheid met wandelingen en open schuilkelder
Van 29 april tot en met 5 mei 2025 herdenkt het Kröller-Müller Museum 80 jaar vrijheid. De schuilkelder is opengesteld voor publiek, er zijn minicolleges in het museum en vrijheidswandelingen in de beeldentuin.
12/03/25
Exclusief voor leden
KLM migreert applicaties naar cloud
Accenture werkt samen met Air France-KLM om de bestaande applicaties van de luchtvaartgroep te transformeren en te migreren naar de cloud. Hierbij wordt afgestapt van de drie eigen datacenters. Dat is van grote invloed op het proces en de klantervaring.
12/03/25
Efteling Grand Hotel opent op 1 augustus 2025
Het Efteling Grand Hotel opent op 1 augustus 2025 de deuren voor gasten. Efteling investeert 50 miljoen euro in de bouw van het Efteling Grand Hotel. Het is dan het grootste hotel van het Brabantse attractiepark.
12/03/25
Exclusief voor leden
Landal rolt nieuwe merkidentiteit uit
Landal GreenParks en Roompot hebben een belangrijke stap gezet in hun transformatie naar Landal. Vanaf 10 maart 2025 zijn de eerste visuele elementen van de nieuwe merkidentiteit gepresenteerd aan gasten.
12/03/25
Exclusief voor leden
Voor 2026 verhuist Brabantse camperbeurs naar Brabanthallen
De organisator EasyFairs van de Camperbeurs kondigt aan dat de editie in Brabant vanaf 2026 een nieuwe locatie krijgt: Brabanthallen in Den Bosch.

||| Agenda |||

18/03/25
18/03/25 t/m 18-03-25: Embrace Quality of Life
Op 18 maart 2025 organiseert Booking Experts het jaarlijkse kennisevent Embrace. Dit evenement is d&...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...