Geplaatst op: 17-04-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Jaarverslag Koninklijke Jaarbeurs 2023

Meer mensen, meer waardering, meer winst

Jaarverslag Koninklijke Jaarbeurs 2023

Koninklijke Jaarbeurs publiceert vandaag haar geïntegreerde jaarverslag over 2023. Dit verslag beschrijft haar activiteiten, strategie, financiële- en niet-financiële resultaten en belangrijke thema’s van het afgelopen jaar. Na een periode van drie moeizame corona jaren is er weer behoefte om elkaar te zien en te ontmoeten en is Jaarbeurs weer volop in bedrijf. 

Highlights

  • In 2023 is Jaarbeurs bezocht door 2,3 miljoen bezoekers.
  • Het publiek heeft Jaarbeurs voor de tweede keer op rij gekozen tot beste congreslocatie van het jaar. 
  • Na een aantal verliesgevende jaren is een positief rendement behaald van 9,9 miljoen euro. 

Een jaar van inspiratie en herijking

Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs: "2023 was een jaar van inspiratie en herijking. Onze inspanningen om Jaarbeurs na corona te herstellen en te vernieuwen hebben hun vruchten afgeworpen. Naast de voortgang op onze strategie en de behaalde resultaten laten we in dit vernieuwde verslag zien hoe we waarde hebben gecreëerd voor onze klanten, medewerkers en de maatschappij. In het verslag zijn verhalen van onze stakeholders te lezen.”

Pascal van Gool, CFO Koninklijke Jaarbeurs: ”Na een paar verliesgevende jaren als gevolg van de coronapandemie, hebben we in 2023 een positief rendement behaald van 9,9 miljoen euro. In 2022 was er nog sprake van een verlies van 7,4 miljoen euro.”

Nationaal en internationaal

In Nederland organiseerde Jaarbeurs in 2023 18 verschillende beurzen gericht op haar strategische markten health & life sciences, bouw & installatie, agrifood, logistiek en travel & leisure. Met internationale evenementen zoals de AgriFood vakbeurs VIV, ILDEX en HORTI AGRI NEXT opereerde Koninklijke Jaarbeurs onder andere in Thailand, Vietnam, Indonesië en de Verenigde Arabische Emiraten. Naast eigen vak- en consumentenbeurzen, vonden in 2023 38 grote beurzen en evenementen van opdrachtgevers in Jaarbeurs plaats.

Live en online

Jaarbeurs wil 365 dagen per jaar relevant zijn in haar strategische markten en lanceerde in 2023, naast de Dutch Health Hub en Computable.nl, het online platform de Bouw & Installatie Hub. 

Voortgang op duurzaamheid 

Opnieuw zijn grote stappen gezet op het gebied van duurzaamheid. Marloes van den Berg, Chief People & Sustainability Officer Koninklijke Jaarbeurs: "Zowel bij evenementen die we zelf organiseren als de evenementen die we faciliteren jagen we duurzaamheid actief aan. We spelen in op trends in de markten waarin we actief zijn. Ook binnen onze eigen organisatie staat duurzaamheid centraal.”

 

Link: https://jaarverslag.jaarbeurs.nl
Trefwoorden: Jaarverslag, publicatie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
06/12/24
Museum Prinsenhof Delft na 5 januari dicht
In de laatste maand vóórdat Museum Prinsenhof Delft op zondag 5 januari 2025 tijdelijk sluit voor een omvangrijke verbouwing en vernieuwing organiseert het museum een speciaal programma.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.
04/12/24
Nieuwe natuur bij Schokeiland
Er komt nieuwe natuur in Flevoland bij Schokeiland. Dat is relevant voor de toeristische sector. Schokeiland is één van de dertien Nederlandse Unesco Werelderfgoederen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.