Geplaatst op: 30-04-2024
Auteur: Redactie
NRIT

EuroParcs wijzigt koers

EuroParcs wijzigt koers

EuroParcs kondigt met Horizon 2028 een strategische koerswijziging aan. Het bedrijf verlegt de focus van de ontwikkeling en verkoop van vakantiewoningen en kavels naar de verbetering en verbreding van het toerismeaanbod van de bestaande vakantieparken. Die wijziging wordt ingegeven door een inzakkende mark. Nieuw is dat mensen ook een vakantiewoning kunnen leasen.

De ontwikkelingstak van EuroParcs heeft jaren van aanzienlijke groei gekend. Die groei is verder aangewakkerd tijdens corona, met een grotere vraag naar vakantiekoopwoningen. Na de pandemie is door externe factoren, bijvoorbeeld inflatie en de invoering van nieuwe belastingregels, de aantrekkelijkheid van vastgoed als belegging afgenomen.

Wouter Vos, CEO van EuroParcs Group: "Met de uitvoering van Horizon 2028 zal EuroParcs succesvol blijven, nu en op de lange termijn. De koersverandering biedt nieuwe kansen voor ons bedrijf, waarbij wij samen met medewerkers en relaties verder zullen groeien. Wij worden een toeristisch bedrijf dat investeert in de verbetering en uitbreiding van bestaande parken. Dat is waar wij de grootste groei en mogelijkheden voor een hogere exploitatiegraad zien.”

Leasen van vakantiewoningen

Begin 2028 wil EuroParcs niet meer afhankelijk zijn van de verkoop van vastgoed. Dan ligt de focus van het bedrijf op vakantieverhuur en wil het op dat gebied een succesvolle speler zijn in Nederland en Europa. Het bestaande aanbod op parken wordt bovendien verbreed door een aanvullend, betaalbaar assortiment aan te bieden. Voorbeelden hiervan zijn een modern campingaanbod, en leasemogelijkheden voor vakantiewoningen.

Meer decentrale organisatie

De koersverandering brengt ook een nieuwe, efficiëntere manier van werken met zich mee. De structuur van EuroParcs zal decentraliseren, met nog meer aandacht voor de verbinding met gasten en eigenaren van vakantiewoningen. Belangrijke beslissingen en het contact met gasten en eigenaren van vakantiewoningen komen op parkniveau te liggen, zodat EuroParcs sneller en beter op wensen kan inspelen. Het hoofdkantoor in Amersfoort verzorgt een dienstverlenende functie ter ondersteuning van de parken.

Meer transparantie in kosten

EuroParcs verbetert tevens de samenwerking met vakantiewoningeigenaren. Samen met hen wordt ingezet op meer flexibiliteit en transparantie op het gebied van kosten en hogere inkomsten uit verhuur en exploitatie.  Afspraken en contracten worden versimpeld; er ontstaat meer duidelijkheid en controle over zaken als servicekosten, kwaliteit van diensten en beheerverantwoordelijkheden. De verwachte hogere exploitatiegraad in de parken zal de eigenaren die hun woning verhuren, mede ten goede komen.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, vakantieparken, bungalowparken, campings, kampeerterreinen, ketens

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.