Geplaatst op: 17-05-2024
Auteur: Marc Gerlings

Arcadia 2025 bouwt Oldenhove om tot mienskipshûs

Over een jaar start Arcadia 2025

Arcadia 2025 bouwt Oldenhove om tot mienskipshûs
Oldehove tijdens evenement Bosk bij de afgelopen Arcadia. Foto: Bart Lindenhovius / Arcadia
Over precies een jaar wordt het startschot gegeven voor Arcadia 2025, een 100-daags cultureel programma in de provincie Fryslân. In deze tweede editie wordt de kerk Oldehove in Leeuwarden weer een centrum voor de gemeenschap van kunst, cultuur en vrijetijd.

Arcadia organiseerde in 2022 al haar eerste editie met onder meer het wandelende Bosk, beeldende kunsttentoonstelling Paradys en een uitgebreid mienskipsprogramma. De tweede editie vindt plaats van 17 mei t/m 24 augustus 2025, met een programma verspreid door de hele provincie. Arcadia roept iedereen op om mee te bouwen.

"Bij Arcadia geloven we dat onze samenleving zoveel mooier wordt, als je er zelf aan meewerkt. Als je de tv uitzet, de straat op gaat, contact maakt met anderen, nieuwe ideeën hoort en daardoor weer nieuwe ideeën krijgt. Als je bereid bent om mee te bouwen aan een nog mooiere wereld. Samen bouwen staat dus eigenlijk centraal tijdens Arcadia 2025," aldus
Sjoerd Bootsma, artistiek leider van Arcadia. Lees verder >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: Arcadia, Friesland, mienskip, cultuur, kunst, leisure, destinatie, evenement

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

14/10/24
Exclusief voor leden
Doe expo voor kinderen over toekomst van de zee
Een nieuwe en fascinerende onderwaterwereld voor kinderen opent 26 oktober haar deuren in het Maritiem Museum Rotterdam. De kinder-doe-expo ‘Plons! De toekomst van de zee’ is de langverwachte opvolger van 'Professor Plons'.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
11/10/24
Lancering 'Echt Dellufs Bakkie' op Dag van de Duurzaamheid
Delft introduceert op de Dag van de Duurzamheid een eigen herbruikbare beker als alternatief voor het wegwerpplastic.
10/10/24
Amsterdamse Musea Introduceren Nieuwe Communicatiestijl voor Toegankelijkheid
Verschillende belangenorganisaties hebben een basisset van symbolen ontwikkeld zodat bezoekers met een beperking snel de toegankelijkheid van een museum kunnen zien.
08/10/24
Exclusief voor leden
Nederlandse DJ geeft start muziekreeks Ras Al Khaimah
De Nederlandse DJ Armin van Buuren geeft op 24 oktober het startschot voor de 'Seven Wonders'-evenementenreeks met de nog nooit vertoonde show 'Pillars of Creation'. De reeks is een promotie van deze stad in de Verenigde Arabische Emiraten.
08/10/24
Eindhovenaren kiezen binnenkort nieuw kunstwerk voor Van Abbemuseum
Inwoners van Eindhoven gaan meebeslissen over een nieuw kunstwerk in de museumtuin.
03/10/24
ZigZag campagne in Breda voor cultuur
Om aandacht te vestigen op het rijke cultuuraanbod in de stad is Breda Marketing in opdracht van Gemeente Breda gestart met de campagne ‘ZigZag door cultureel Breda’. De campagne etaleert de mix in aanbod, van groot tot ‘klein dat groots is’.
27/09/24
Exclusief voor leden
Document Nederland 2024: Eddo Hartmann fotografeert festivals
Kleurrijke en energieke festivals blijven mensen boeien. Eddo Hartmann fotografeert het onderwerp festivals voor de jaarlijkse Rijksmuseum foto-opdracht Document Nederland.