Geplaatst op: 21-05-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Influencers ontdekken Zwolle: dag vol historie, culinaire hotspots en cultuur

Instameet 24 mei: exclusieve kijk op Zwolle door ogen van 12 landelijke titels

Influencers ontdekken Zwolle: dag vol historie, culinaire hotspots en cultuur

Twaalf toonaangevende influencers uit Nederland zullen vrijdag 24 mei de veelzijdigheid van Hanzestad Zwolle verkennen en delen met hun duizenden volgers. Verdeeld in drie themagroepen, zullen de influencers de stad vanuit verschillende perspectieven ontdekken: stad en historie, hotspots en culinair, en kunst en cultuur. Deze unieke ervaring is zorgvuldig voorbereid door een team van experts van Zwolle Marketing, in samenwerking met veel culturele en culinaire partners van de Hanzestad. Door de ogen van instagrammers, travelbloggers en Instagram-fotografen krijgen volgers een exclusieve kijk op wat Zwolle te bieden heeft. 

 

De instagrammers gaan in verschillende groepen de stad ontdekken, passend bij hun voorkeuren en volgers. Zo gaat de groep 'Stad en historie' onder andere naar Panorama Hanze en ANNO Stadsmuseum Zwolle. De tweede groep met thema 'Culinaire hotspots' neemt een kijkje in de Librije en de derde groep, die zich richt op 'Kunst & Cultuur' verkent de wijk Assendorp en gaat met de fietstaxi langs de nieuwe streetart route, Museum de Fundatie en verschillende kunstwerken. Er wordt met alle deelnemers centraal afgesloten op de Grote Markt met een aangeklede borrel.   

 

Megabereik en aftermovie 

Het online en social bereik van de contentmakers en de kanalen van Visit Zwolle gaat vermoedelijk een paar honderdduizend views opleveren. Genodigden zijn bekende namen in deze community, onder meer Eliane Roest van Benerwegvan.nl, Travelrumors, NappyC, Senns_less, Journal of Wonders en Waanzinnige Wereld. Via de kanalen van de 12 influencers worden de beelden gedeeld en ook via de socialkanalen van @hanzestadzwolle en @marketingoost wordt verslag gedaan. 

De aftermovie wordt verspreid daags na de instameet.

Trefwoorden: Influencers

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

21/01/25
Texel op zoek naar nieuwe doelgroepen
VVV Texel lanceert vandaag een nieuwe televisiecampagne om het eiland opnieuw in de spotlights te zetten. De commercial, die te zien is op NPO 1 en NPO 2, benadrukt de unieke combinatie van rust, natuur en uitgebreide voorzieningen die Texel te bieden heeft en moet nieuwe doelgroepen aantrekken.
21/01/25
Verplichte reisvergunning voor VK: Nederlandse toeristen laten zich niet afschrikken
Vanaf 2 april 2025 moeten Nederlanders die naar het Verenigd Koninkrijk reizen een elektronische reisvergunning (ETA) aanvragen. Hoewel deze nieuwe regelgeving voor extra administratie zorgt, verwachten experts geen grote daling in het aantal Nederlandse toeristen naar het VK.
21/01/25
Exclusief voor leden
Madurodam breidt uit met nieuwe attracties en themagebied
Madurodam gaat in 2025 voor een jaar vol vernieuwing. Het bekende attractiepark in Den Haag, dat Nederland in het klein toont, investeert in nieuwe attracties en een uitbreiding van het park. Zo opent er in het voorjaar een nieuw themagebied en in de zomer een spectaculaire dark ride.
21/01/25
Nederlands succes bij PiNCAMP Awards
Nederland ging er op het jaarlijkse PiNCAMP Gala met maar liefst twee awards vandoor. Nina Gravelink van De Achterste Hoef kreeg de Young Talent Award en de Beerze Bulten won in de categorie Innovation and Progress.
20/01/25
Exclusief voor leden
Wie zijn uitgeroepen tot ANWB Camping van het Jaar?
Camping De Kleine Wolf in Nederland is uitgeroepen tot ANWB Camping van het Jaar. Camping44 in Italië werd de Europese winnaar. Deze campings zijn gekozen door 11.000 kampeerders.
20/01/25
Europa-Park breidt uit met gigantische westernstad
Europa-Park zet grote stappen met de uitbreiding van zijn populaire Camp Resort. Het bestaande gebied wordt getransformeerd tot een indrukwekkende westernstad, genaamd Silver Lake City. T
17/01/25
Landbouw en toerisme hand in hand op Grüne Woche
Op de prestigieuze internationale landbouwbeurs Grüne Woche in Berlijn heeft Nederland vandaag het innovatieplein ‘Land of Future Food’ geopend. Onder het motto ‘Farming the Future’ presenteert ons land de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van duurzame landbouw en streekproducten.
17/01/25
Exclusief voor leden
Records voor Spanje maar focus verschuift
Spanje heeft in aantallen toeristen en bestedingen het beste jaar achter de rug. Het aantal toeristen groeide naar zo’n 94 miljoen (+10%) en de uitgaven kwamen uit op 126 miljard euro. Dat is 16% meer dan een jaar eerder. Maar het toerismemodel gaat wel veranderen. Dat maakte minister van Industrie en Toerisme, Jordi Hereu Boher bekend.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...