Moet reisbranche toeristen minder keuze bieden door gepersonaliseerd aanbod?
Geluk van vakantiegangers onder druk door keuzestress
Touroperators en boekingsplatformen moeten toeristen veel minder vakantiekeuzes voorleggen. Consumenten en in het bijzonder de zogenaamde maximisers worden van het haast oneindige aanbod op websites niet gelukkig. Minder keuzes moeten er ook voor zorgen dat de andere groep, de satisficers, geen maximisers worden. Dat is ‘kort door de bocht’ de conclusie van onderzoek van de Breda University of Applied Sciences.
Auteur: Ton Vermeulen
In hun besluitvormingsproces worden toeristen geconfronteerd met een duizelingwe...
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Proeflidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Jaarlidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Bedrijfslidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | |
Stopt automatisch | Compleet individueel lidmaatschap | Compleet bedrijfs-lidmaatschap | |
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | 90 dagen | 365 dagen | 365 dagen |
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank | |||
Nieuwsbrief NRIT Actueel | |||
Recreatie & Toerisme | |||
Vrijetijdstudies | |||
Toegang zonder inloggen | |||
€ 45,- | € 165,75 per jaar | Vanaf € 331,50 per jaar | |
Probeer nu | Bestel nu | Bestel nu |
Topics:Reis & vervoer, Toerisme, Vakanties
Trefwoorden: toerisme, vakanties, reisbranche, keuzebeslissingsproces, reizen, aanbod, pakketreizen