Geplaatst op: 05-06-2024
Auteur: Marc Gerlings

Hoe vertel je het perfecte verhaal over je streek? Pak magazine R&T mei erbij

Hoe vertel je het perfecte verhaal over je streek? Pak magazine R&T mei erbij
Deze keer in de serie Captains of Industry: Kees Rutten (Leisurelands).
Afgelopen week viel R&T magazine op de mat. Het is weer een tof nummer met veel 'best practices', kennis en onderzoek, backcasting en balans terugbrengen in toerisme.

De opening is voor de serie 'Captain of industry' met Kees Rutten van  Leisurelands. Liefst 4,5 miljoen mensen bezoeken zijn recreatiegebieden. De organisatie maakt een innovatieslag door. Absoluut het lezen waard.

Anya Niewierra (directeur Visit Zuid-Limburg) is openhartig over de drukte in haar regio. Het wringt en schuurt tussen dagrecreanten, verblijfsgasten en inwoners.

Hoe bereik je klimaatdoelen in de reisindustrie? Backcasting met expert Albert Postma.

Marieke Politiek en Evelien Visser-Jonk over de opvallende resultaten van het Nieuw Nederlands Vrijetijdsonderzoek. "Rustzoekers lijken wat vaker activeiten te ondernemen dan de andere leefstijlen." Een artikel vol met tips over vrijetijdsgedrag van Nederlanders.

Uiteraard een terugblik op het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd 2024. Met topsprekers Peter de Wilde (Toerisme Vlaanderen en Frank Radstake (ANVR).

Storytelling, hoe word je daarin een expert? Achterhoek Toerisme zette het BUas kennisprogramma in met prachtige voorbeelden als resultaat.

Wil je het beste vakantiepark van Nederland zijn? Dan moet je het logistiek op orde hebben. Hof van Saksen bouwde een nieuw ongekend goed logistiek hart en R&T kreeg een rondleiding van eigenaar Gerro Vonk.

Nationaal en regionaal wordt gekozen voor de opzet van de altijd populaire themajaren. Maar hoe doe je dat goed. Elizabeth Stoit en Carolien Nederlof blikken terug op de door hen georganiseerde jaren. Om het je makkelijk te maken, je krijgt ook 10 gouden tips.

Rob Vrolijks en Jappe Eggink over jachthavens en watersport. Van parkeerplek naar verblijfsplek.

Keuzestress zit het geluksgevoel van reizigers dwars. Hoe zet je als touroperator of regio dan wel goed je reisproducten in de markt. Onderzoek onder leiding van Ondrej Mitas

Er zijn nog meer artikelen te lezen in deze R&T. En vergeet ook niet het korte nieuws, Het Project en productnieuws. Dit wil je toch niet missen! Neem een abonnement op magazine R&T.
Trefwoorden: R&T, mei, magazine, inhoud

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Eindhoven Airport start met uitbreiding terminal
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben een aannemingsovereenkomst getekend voor de uitbreiding van de terminal. Deze uitbreiding zal passagiers van de Brabantse luchthaven extra ruimte, comfort en beleving bieden, wat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven betekent
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
15/11/24
Exclusief voor leden
Noorden boos over uitstel ontwikkeling Lelylijn en Nedersaksenlijn
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
08/11/24
Exclusief voor leden
Grote uitstoot door ver-vliegers: Milieu Centraal en Natuur & Milieu lanceren bewustwordingscampagne
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.