De winnaars van de City- en Regiomarketing Awards
Bureau Citybranding heeft met een integrale merkmanagementaanpak voor Den Haag de Nationale City- en Regiomarketing Trofee gewonnen. Brabant Branding werd bekroond met City- en Regiomarketing Innovatie Award voor haar Brabantse ImagoMonitor.
Op 6 juni 2024 heeft Netwerk Citymarketing Nederland de Nationale City- en Regiomarketing Trofee en de City- en Regiomarketing Innovatie Award uitgereikt om de professionalisering en ontwikkeling van het vakgebied te bevorderen. Dit jaar was er een belangrijke verandering: het onderscheid tussen grote en kleine steden is komen te vervallen, waardoor nu ook regio’s konden deelnemen aan de competitie.
Winnaar Nationale City- en Regiomarketing Trofee: Bureau Citybranding i.s.m. The Hague & Partners
De jury was onder de indruk van Bureau Citybranding in samenwerking met The Hague & Partners. Hun integrale merkmanagementaanpak voor Den Haag heeft de stad stevig op de kaart gezet en is daarom de winnaar van de Nationale City- en Regiomarketing Trofee 2024.
Winnaar City- en Regiomarketing Innovatie Award: Brabant Branding
Brabant Branding ontving de Innovatie Award voor hun speciale stedeneditie van de Brabantse ImagoMonitor. Deze innovatieve toepassing is relevant voor veel partners en bouwt voort op waardevolle, structurele imago-monitoring.
De jury
De jury bestond uit Robert Govers, Martin Boisen, Erik Braun, Karoline Wiegerink, Anneke Jongerius en Marc Meeuwis (winnaar van de Nationale Citymarketing Trofee 2023). De jury hoopt dat deze erkenning niet alleen als beloning dient voor de genomineerden, maar ook als stimulans voor het delen van kennis en ervaringen binnen het vakgebied.