Geplaatst op: 25-06-2024
Auteur: Marc Gerlings

Ajay Kapur nieuwe Directeur Academie voor Leisure & Events

Ajay Kapur nieuwe Directeur Academie voor Leisure & Events
Ajay Kapur, Foto: BUas.
Op 26 augustus 2024 begint Ajay Kapur als directeur van de Academy for Leisure and Events bij BUas. Ajay wordt lid van de Executive Board. Hij is de opvolger van Roland Kleve, die per mei 2024 uit die functie is teruggetreden.

De afgelopen twee jaar heeft Ajay Kapur bij Saxion gewerkt, als manager van de Academie voor Creatieve Technologie en als opleidingsmanager van de Academie voor Toegepaste Psychologie en Internationaal HRM. Daarvoor werkte hij 12 jaar bij Hotelschool Den Haag en Amsterdam als Docent Marketing & Sales, als Faculteitshoofd Marketing & Innovatie en als Manager Bachelor opleidingen. 

In de begindagen van zijn carrière heeft Ajay gewerkt voor Loyalty Management Nederland (Airmiles) en in verschillende marketing- en salesfuncties bij Delta Lloyd Verzekeringen.

Ajay (53, geboren in India) heeft een bachelorgraad in Hotelmanagement (Den Haag) en een Master of Science- en MBA-graad (Universiteit van Amsterdam), en heeft diverse marketingopleidingen afgerond. Daarnaast heeft hij verschillende managementopleidingen gevolgd. Naast zijn structurele functies heeft hij meegewerkt aan onderzoek naar overtoerisme, was hij moderator op de Independent Hotel Show en lid van de Delta Lloyd Diversity Committee. Hij heeft gewoond en gewerkt in India en het Verenigd Koninkrijk. Momenteel woont Ajay in Amsterdam met zijn vrouw Mariëlle, die oorspronkelijk uit Roosendaal komt. Ze hebben een rescue-hond uit Griekenland.

Jorrit Snijder, voorzitter van het College van Bestuur van BUas: "Ajay is een ervaren manager in het hoger onderwijs en een aanwinst voor onze BUas-community. Hij heeft een rijke carrière in het hoger onderwijs, waarin hij nauw samenwerkt met het bedrijfsleven en studenten, en een sterke interculturele mindset. We kijken uit naar de samenwerking met Ajay en naar zijn bijdrage aan onze Leisure & Events - community, evenals aan het bredere BUas-hospitalityperspectief."

Ajay: "Een van de eerste dingen die me opviel bij BUas was de zin Creating meaningful experiences. Er zijn twee redenen waarom dit mij zo aanspreekt: ten eerste geeft het de essentie weer van het vakgebied vrije tijd en evenementen, en ten tweede geeft het, in de kern, de periode van transformatie weer die wij als opleiders aan onze studenten kunnen bieden. Ik kijk er erg naar uit om samen te werken met faculteit, medewerkers, studenten en het werkveld. Uit mijn eerste ervaringen met de BUas gemeenschap blijkt heel duidelijk de typische hartelijke mentaliteit die ik van Brabant gewend ben!"
Trefwoorden: BUas, directeur, leisure, onderwijs

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
04/12/24
Hart van Brabant gaat regio een boost geven
De regio Hart van Brabant heeft veel te bieden op het gebied van toerisme en recreatie, maar buiten de regio is dit aanbod nog niet voldoende bekend. Met het RegioBoost programma van VisitBrabant en ondersteuning vanuit de nieuwe stuurgroep Toerisme & Recreatie Hart van Brabant krijgt de regio een flinke impuls.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.