Hooikade Delft weer plek om van 'Zicht op Delft' te genieten
Delft centrum.
Aan de Hooikade in Delft schilderde de Delftse meesterschilder Johannes Vermeer zijn ‘Zicht op Delft’, het bekendste Hollandse stadsgezicht van de 17e eeuw. Met een reproductie aan de waterkant, een informatiepaneel, een innovatieve kijker en verhalenbanken brengen Delft Marketing en het Vermeer Centrum Delft de beroemde Delftenaar terug aan de Hooikade.
Het initiatief om de Hooikade op te knappen past in de wens van veel Delftse partijen om Johannes Vermeer na de succesvolle themaperiode van 2023 een vaste plaats te geven in de bezoekersmarketing van Delft.
"Tot voor kort was de Hooikade nogal een rommeltje met lelijke borden, vuilnisbakken en graffity”, zegt Michiel van der Schaaf van Delft Marketing. "Niet alleen een ergernis voor de omwonenden maar ook geen visitekaartje voor Delft. Zeker na de grote Vermeer-tentoonstelling vorig jaar in het Rijksmuseum trekt onze stad merkbaar meer bezoekers die naar Delft komen om te ontdekken waar Vermeer zijn hele leven woonde, werkte en leefde." Lees verder >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid
Proeflidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Jaarlidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | Bedrijfslidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | |
Stopt automatisch | Compleet individueel lidmaatschap | Compleet bedrijfs-lidmaatschap | |
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform | 90 dagen | 365 dagen | 365 dagen |
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank | |||
Nieuwsbrief NRIT Actueel | |||
Recreatie & Toerisme | |||
Vrijetijdstudies | |||
Toegang zonder inloggen | |||
€ 45,- | € 165,75 per jaar | Vanaf € 331,50 per jaar | |
Probeer nu | Bestel nu | Bestel nu |
Topics:Cultuur, Destinatie Nederland, Marketing
Trefwoorden: Delft, Vermeer, toerisme, kunst, cultuur, dmo