Geplaatst op: 28-06-2024
Auteur: Marc Gerlings

Nieuwe speelplek voor Museumplein Amsterdam

Begin 2025 starten de werkzaamheden

Nieuwe speelplek voor Museumplein Amsterdam
Ontwerp van Boerplay voor speelplek op het Museumplein. Illustratie: Boerplay.
Het Museumplein is een hotsport voor toeristen. In een driehoekvormige ruimte wordt nu gewerkt aan een nieuwe speeltuin. Het ontwerp is van Boerplay.

De speelplek wordt toegankelijk voor iedereen dankzij ruime paden, een zachte vloer en duidelijke kleuren. Kinderen kunnen klimmen in de netten van een trommel. Je kunt bovenin praten door de spreekbuis met vrienden die beneden spelen. Een triangelschommel wordt geplaatst, waar je samen of alleen op kan schommelen. Iedereen kan deelnemen, zelfs als zitten lastig is. Test je spieren en balans op speeltoestel contrabas. En vergeet niet dat fotomoment voor het Rijksmuseum, melden de ontwerpers.

Nog meer speeltoestellen worden geplaatst zoals een werk-watertafel. Een werktafel waar je een eigen racebaan kan bouwen voor zelf meegebrachte auto’s. Laat flesjes water leeglopen in de groef en bouw een dam van stokjes of steentjes.

Kleine en grote glijbaan.De peuterglijbaan, bereikbaar voor iedereen via een kleine helling, klimmend of kruipend. Je kunt omhoog klimmen of naar beneden rennen. En naar de grote. Klim via de klimgrepen op de grote rots naar de hoge glijbaan en geniet van een snelle afdaling vanaf 2 meter hoogte. De helling naast de ingang biedt de helling een leuke uitdaging voor rolstoelgebruikers. Er komt ook een opvallende muziekbalk.

Er zijn vier duidelijke ingangen voorzien zonder drempel. Op deze manier zijn de speelplek en alle toestellen bereikbaar voor mensen in een rolstoel of met een rollator of kinderwagen.

De gemeente en Boerplay verwachten begin 2025 te starten met de werkzaamheden.

Kinderen van de organisatie de Speeltuinbende kunnen binnenkort reageren op het voorlopig ontwerp. Zij krijgen hiervoor een uitnodiging.
Trefwoorden: Museumplein, Amsterdam, spelen, toerisme, hotspot

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.