Geplaatst op: 01-07-2024
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Olympische Spelen drukken vraag naar vliegverkeer op Parijs

Olympische Spelen drukken vraag naar vliegverkeer op Parijs

Air France en Transavia France hebben momenteel te kampen met druk op de verwachte inkomsten voor het zomerseizoen. Oorzaak zijn de komende Olympische Spelen in Parijs, waarbij het verkeer van en naar de Franse hoofdstad achterblijft bij andere grote Europese steden.

Internationale markten tonen aanzienlijk minder belangstelling voor een trip naar Parijs. Het vliegverkeer tussen de stad en andere bestemmingen ligt ook onder het gebruikelijke juni-augustusgemiddelde omdat inwoners van Frankrijk hun vakantie lijken uit te stellen tot na de Olympische Spelen of alternatieve reisplannen overwegen.

Als gevolg hiervan schat Air France-KLM momenteel een negatief effect op de komende inkomsten per bedrijfsonderdeel in een orde van grootte van 160 tot 180 miljoen euro voor de periode juni tot augustus 2024. Dit heeft vooralsnog geen invloed op de geplande capaciteit. Reizen van en naar Frankrijk zullen naar verwachting normaliseren na de Olympische Spelen, met bemoedigende vraagniveaus voor eind augustus en de maand september.

Trefwoorden: luchtvaart, evenementen, sport, luchthavens, luchtvaartmaatschappijen, olympische spelen, Frankrijk, Parijs

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Europa’s eerste mens-robot opent nieuw vakevent Travel & Tech
De missie van Travel & Tech is het verbinden van experts en professionals om de manier waarop we reizen, te vernieuwen.
16/12/24
Consumentenbond waarschuwt voor dure extra kosten bij vliegtickets
Websites voor vliegtickets beloven goedkope tickets, maar rekenen vaak hoge prijzen voor bagage en s...
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
06/12/24
Exclusief voor leden
Great Stay App neemt The Digital Concierge over
Great Stay, bedrijf in digitale gastcommunicatie neemt app The Digital Concierge over.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.