Geplaatst op: 10-07-2024
Auteur: Marc Gerlings

Zomercampagne Groningen voor erfgoed en cultuur

Zomercampagne Groningen voor erfgoed en cultuur
Zomercampagne Groningen met aandacht voor erfgoed en cultuur.
In de tweede helft van juli start de nieuwe zomercampagne 'Ontdek wat je hebt' om inwoners en bezoekers te verleiden de provincie Groningen fietsend, varend en wandelend te verkennen.  De campagne krijgt een lange looptijd, tot en met zomer 2025.

De nadruk van de campagne ligt op erfgoed en cultuur; om te laten zien dat Groningen veel mooie plekken heeft om te recreëren en vakantie te vieren. De campagne is de opvolger van 'Gelukkig ben je in Groningen' en wordt uitgevoerd door Marketing Groningen. 

Reis naar locatie uitstippelen

In de provincie Groningen is veel te zien en te doen. De bestemmingen zijn vaak dichterbij dan gedacht. Daarom is er in deze campagne extra aandacht voor de reis naar de locatie. 'Ontdek wat je hebt' probeert bezoekers te verleiden door een uitje zo comfortabel mogelijk aan te bieden, bijvoorbeeld een reisadvies gecombineerd met een bestemming. Zo kunnen gasten hun bezoek van tevoren helemaal uitstippelen. Groningen richt zich met deze campagne vooral op inwoners en bezoekers die op zoek zijn naar ontspanning en niet te ver willen reizen voor een unieke ervaring.

Erfgoed en cultuur

De campagne moet gasten inspireren een bezoek te brengen aan één van de vele borgen in Groningen, zoals de Menkemaborg, Fraeylemaborg, Nienoord en Verhildersum. Of een bezoek aan Klooster Ter Apel, museum Wierdenland, het Abel Tasman Museum en de visserijmusea in Termunterzijl en Zoutkamp. 

Cultuur en erfgoed zijn goed te combineren met de fiets- en wandelroutes en het knooppuntennetwerk van Routebureau Groningen. Zo is er aandacht voor onder andere de Kinderfietsroutes en de vele ov-knooppunten (hubs). Dit is de reden dat er nauw samengewerkt wordt met het OV-bureau Groningen-Drenthe. 

Door naar 2025

De campagne wordt uitgevoerd in opdracht van de provincie, loopt door tot volgend jaar en zal op verschillende manieren zichtbaar zijn: op straat, in het openbaar vervoer en op sociale media. Er komen verrassingstripjes, pop-up evenementen, een vakantiegids 'Ontdek Groningen', podcasts en nog veel meer. 

In de winter loopt de campagne door om mensen in Nederland te enthousiasmeren de zomer van 2025 in Groningen door te brengen. Informatie is binnenkort te vinden op www.visitgroningen.nl.
Trefwoorden: Groningen, campagne, erfgoed, cultuur, locatie, reizen

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

03/12/24
Bluebird-index wijst Frankrijk aan voor beste sneeuwomstandigheden
Hoewel de grote meerderheid van de sneeuwliefhebbers (60%) de ervaring van een wintersportvakantie onvervangbaar vindt, onafhankelijk van hoeveel sneeuw er zou vallen, wacht (33%) op een duidelijke sneeuwgarantie alvorens een vakantie te boeken, volgens cijfers van reisorganisatie Sunweb.
02/12/24
Weer vluchten van Brussels Airport naar Bangkok.
Op zondag 1 december is de eerste passagiersvlucht van Thai Airways International vertrokken vanop Brussels Airport naar Bangkok. Na een onderbreking door de Covid-pandemie biedt de luchtvaartmaatschappij opnieuw dagelijkse rechtstreekse vluchten aan richting de Thaise hoofdstad.
29/11/24
Zeeland presenteert de gast van de toekomst
Tijdens de Toeristische Ontmoetingsdag 2024 in Zeeland stond het thema ‘De Gast van de Toekomst’ centraal. Diana Korteweg Maris van het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme presenteerde het onderzoek ‘De gast van de toekomst in Zeeland in 20240’.
28/11/24
Exclusief voor leden
Certificaat SDG doelen voor Center Parcs
Center Parcs Europe heeft het SDG Pioneer-certificaat van de Verenigde Naties ontvangen voor de 29 Europese parken. Een belangrijke stap voor de duurzame ontwikkeling van deze keten.
28/11/24
Aantal kampeerauto’s in 8 jaar tijd verdubbeld, grootste groei in Utrecht
Uit de cijfers van branchevereniging Kampeer & Caravan Industrie (KCI) en databureau VWE blijkt dat er nu 200.000 campers zijn geregistreerd in Nederland.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
19/11/24
Sunweb voor de achtste keer uitgeroepen tot beste ski touroperator ter wereld
Sunweb is wederom tot de beste ski touroperator ter wereld uitgeroepen bij de World Ski Awards.

||| Agenda |||

08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2024: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...