Geplaatst op: 05-08-2024
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT
Publicatie: R&T 2024-3

Hoe de riviercruisemarkt ontwikkelingen in de regio aanjaagt

Interview met Fred Witte - Dutch Delta Cruise Port

Hoe de riviercruisemarkt ontwikkelingen in de regio aanjaagt
In 2018 werd de Dutch Delta Cruise Port opgericht als bovenregionaal aanspreekpunt voor de riviercruisesector in de Zuidwestelijke Delta. We zijn inmiddels vier jaar en een pandemie verder. Hoog tijd om bij voorzitter Fred Witte de stand van zaken op te nemen. Ton Vermeulen | Foto’s: BLOC "Ik werd, vanuit BLOC, benaderd door riviercruiserederij Scylla. Ze wilden nieuwe afmeermogelijkheden voor riviercruiseschepen in Dordrecht realiseren maar kregen moeilijk contact met de gemeentelijke organisatie. Door verschille...

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: beleid, dmo, cmo, cruises, riviercruises, reisbranche, bestemmingen, toerisme, bestemmingsontwikkeling, Zuid-Holland, Zeeland, Noord-Brabant

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
28/10/24
Boekingen wintersportvakantie blijven op peil
Ondanks de milde temperaturen en beperkte sneeuwzekerheid in bepaalde wintersportgebieden tijdens afgelopen seizoen, blijven de wintersportboekingen naar Oostenrijk voor komend seizoen verrassend stabiel. Dit blijkt uit de data van vakantiehuizenverhuurder Villa for You en de Nederlandse Ski Vereniging.
15/10/24
Brabanthallen voegt nog meer variatie in ruimtes toe met nieuwe gebieden De Hertog en Bosch Congreszalen
Na een grote verbouwing neemt de evenementenlocatie twee compleet vernieuwde gebieden in gebruik.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
10/10/24
Friesland versterkt positie als duurzame congresbestemming
Tijdens een netwerkevent presenteerde Friesland Convention Partners hun nieuwe magazine dat Friesland positioneert als dé duurzame congresbestemming.
08/10/24
Exclusief voor leden
SnowWorld houdt met Filzmoos winterevent in hoofdstad
Met de eerste sneeuw in de Alpen neemt de interesse in wintersport ook in Nederland significant toe. Aanleiding voor het Oostenrijkse wintersportdorp 'Filzmoos' om de opening van het wintersportseizoen kracht bij te zetten door een tweedaags evenement te organiseren in SnowWorld Amsterdam.
08/10/24
Exclusief voor leden
Nederlandse DJ geeft start muziekreeks Ras Al Khaimah
De Nederlandse DJ Armin van Buuren geeft op 24 oktober het startschot voor de 'Seven Wonders'-evenementenreeks met de nog nooit vertoonde show 'Pillars of Creation'. De reeks is een promotie van deze stad in de Verenigde Arabische Emiraten.
03/10/24
ZigZag campagne in Breda voor cultuur
Om aandacht te vestigen op het rijke cultuuraanbod in de stad is Breda Marketing in opdracht van Gemeente Breda gestart met de campagne ‘ZigZag door cultureel Breda’. De campagne etaleert de mix in aanbod, van groot tot ‘klein dat groots is’.