Geplaatst op: 22-07-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Nieuwe internationale mascotte voor EuroParcs

Nieuwe internationale mascotte voor EuroParcs

EuroParcs heeft een nieuwe internationale mascotte, Yuki, geïntroduceerd. De mascotte werd voor het eerst onthuld op EuroParcs Zuiderzee in Biddinghuizen. Yuki is een magisch wezen dat ontworpen is om plezier te brengen aan de gasten van EuroParcs op een speelse en educatieve manier. 

De introductie van Yuki komt na de snelle groei van EuroParcs en de behoefte aan een mascotte die internationaal inzetbaar en toekomstbestendig is. Yuki vervangt de voormalige mascottes van EuroParcs, Beau en Bloem. De naam Yuki is gekozen vanwege de genderneutraliteit, de gemakkelijke uitspraak in alle Europese talen en de positieve connotaties, aangezien het ‘geluk’ betekent in het Japans. 

Voor alle achtergronden en culturen

EuroParcs Concept Manager Ellen Verburg: "Yuki is een karakter dat kinderen en ouderen van alle achtergronden en culturen zal aanspreken. Yuki’s uiterlijk en eigenschappen zijn zodanig ontworpen zonder een bestaand dier of persoon als voorbeeld te nemen. Kinderen kunnen hun eigen fantasie gebruiken om Yuki te interpreteren.” In een tijdperk waarin de social media veel druk leggen op de jongere generatie, wil EuroParcs met Yuki het belang van zelfacceptatie en het mogen maken van fouten benadrukken. EuroParcs Concept Developer Fun & Entertainment Martijn Dijkstra: "Yuki laat je ervaren dat je blij mag zijn met wie je bent en bij sluit niemand buiten. Daarnaast zullen kinderen op een  speelse manier leren over belangrijke zaken als het milieu en de natuur, zonder belerend te zijn. Het moet wel leuk zijn, het is natuurlijk wel vakantie!”

Yuki is in eigen huis bedacht en uitgewerkt. De grafische uitwerking is gedaan door Imagic Concepts uit Geleen, een gespecialiseerd bureau in de vormgeving van characters. 

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, mascottes

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
06/12/24
Museum Prinsenhof Delft na 5 januari dicht
In de laatste maand vóórdat Museum Prinsenhof Delft op zondag 5 januari 2025 tijdelijk sluit voor een omvangrijke verbouwing en vernieuwing organiseert het museum een speciaal programma.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.
04/12/24
Nieuwe natuur bij Schokeiland
Er komt nieuwe natuur in Flevoland bij Schokeiland. Dat is relevant voor de toeristische sector. Schokeiland is één van de dertien Nederlandse Unesco Werelderfgoederen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.