Geplaatst op: 24-07-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Goed derde kwartaal voor easyJet

Goed derde kwartaal voor easyJet
Afbeelding van Dylan Agbagni via Pixabay

easyJet heeft een prima derde kwartaal, dat op 30 juni eindigde, achter de rug. Het aantal passagiers groeide met 8% en de winst met 16%. Het ging ook erg goed met easyJet Holidays dat het aantal passagiers met 33% zag groeien en de winst met zelfs 49%. De gemiddelde vluchtlengte groeide met 1%.

easyJet vervoerde in het derde kwartaal 25,3 miljoen passagiers en behaalde daarmee een bezettingspercentage van 90,0%, dat is 0,4 procentpunt beter dan hetzelfde kwartaal van 2023. De luchtvaartmaatschappij realiseerde 156.487 vluchten. De opbrengst per stoel groeide met 1% naar 81,61 Engelse pond. Uit passagiersvervoer bedroeg de omzet 1,6 miljard pond. De omzet uit easyJet Holidays is met 336 miljoen pond nog bescheiden maar groeit sterk (+42%). 

Voor het vierde kwartaal blijven de boekingen toenemen. Op dit moment is 69% van de tickets verkocht, een stijging van 1 procentpunt op jaarbasis. Dit betekent dat easyJet momenteel 1,5 miljoen meer stoelen voor het hoogseizoen heeft verkocht vergeleken met hetzelfde moment vorig jaar. easyJet Holidays zal dit gehele boekjaar naar verwachting meer dan £180 miljoen winst maken. Dit is een groei van meer dan 48% op jaarbasis.

Johan Lundgren, CEO van easyJet, in een toelichting op de resultaten: "Onze sterke prestaties dit kwartaal zijn te danken aan het feit dat steeds meer klanten voor easyJet kiezen vanwege ons ongeëvenaarde netwerk van bestemmingen en de goede prijs-kwaliteitverhouding. We hebben dit resultaat behaald, ondanks dat Pasen dit jaar in maart viel en dus is meegerekend met het vorige kwartaal. Dit toont aan hoe belangrijk reizen blijft en zorgt ervoor dat we op schema liggen voor een zeer sterke zomer, waardoor we dichter bij onze middellangetermijndoelen komen."

Trefwoorden: luchtvaart, luchtvaartmaatschappijen, easyJet

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
28/10/24
Boekingen wintersportvakantie blijven op peil
Ondanks de milde temperaturen en beperkte sneeuwzekerheid in bepaalde wintersportgebieden tijdens afgelopen seizoen, blijven de wintersportboekingen naar Oostenrijk voor komend seizoen verrassend stabiel. Dit blijkt uit de data van vakantiehuizenverhuurder Villa for You en de Nederlandse Ski Vereniging.
15/10/24
Brabanthallen voegt nog meer variatie in ruimtes toe met nieuwe gebieden De Hertog en Bosch Congreszalen
Na een grote verbouwing neemt de evenementenlocatie twee compleet vernieuwde gebieden in gebruik.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
10/10/24
Friesland versterkt positie als duurzame congresbestemming
Tijdens een netwerkevent presenteerde Friesland Convention Partners hun nieuwe magazine dat Friesland positioneert als dé duurzame congresbestemming.
08/10/24
Exclusief voor leden
SnowWorld houdt met Filzmoos winterevent in hoofdstad
Met de eerste sneeuw in de Alpen neemt de interesse in wintersport ook in Nederland significant toe. Aanleiding voor het Oostenrijkse wintersportdorp 'Filzmoos' om de opening van het wintersportseizoen kracht bij te zetten door een tweedaags evenement te organiseren in SnowWorld Amsterdam.
08/10/24
Exclusief voor leden
Nederlandse DJ geeft start muziekreeks Ras Al Khaimah
De Nederlandse DJ Armin van Buuren geeft op 24 oktober het startschot voor de 'Seven Wonders'-evenementenreeks met de nog nooit vertoonde show 'Pillars of Creation'. De reeks is een promotie van deze stad in de Verenigde Arabische Emiraten.
03/10/24
ZigZag campagne in Breda voor cultuur
Om aandacht te vestigen op het rijke cultuuraanbod in de stad is Breda Marketing in opdracht van Gemeente Breda gestart met de campagne ‘ZigZag door cultureel Breda’. De campagne etaleert de mix in aanbod, van groot tot ‘klein dat groots is’.