Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 24-07-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Goed derde kwartaal voor easyJet

Goed derde kwartaal voor easyJet
Afbeelding van Dylan Agbagni via Pixabay

easyJet heeft een prima derde kwartaal, dat op 30 juni eindigde, achter de rug. Het aantal passagiers groeide met 8% en de winst met 16%. Het ging ook erg goed met easyJet Holidays dat het aantal passagiers met 33% zag groeien en de winst met zelfs 49%. De gemiddelde vluchtlengte groeide met 1%.

easyJet vervoerde in het derde kwartaal 25,3 miljoen passagiers en behaalde daarmee een bezettingspercentage van 90,0%, dat is 0,4 procentpunt beter dan hetzelfde kwartaal van 2023. De luchtvaartmaatschappij realiseerde 156.487 vluchten. De opbrengst per stoel groeide met 1% naar 81,61 Engelse pond. Uit passagiersvervoer bedroeg de omzet 1,6 miljard pond. De omzet uit easyJet Holidays is met 336 miljoen pond nog bescheiden maar groeit sterk (+42%). 

Voor het vierde kwartaal blijven de boekingen toenemen. Op dit moment is 69% van de tickets verkocht, een stijging van 1 procentpunt op jaarbasis. Dit betekent dat easyJet momenteel 1,5 miljoen meer stoelen voor het hoogseizoen heeft verkocht vergeleken met hetzelfde moment vorig jaar. easyJet Holidays zal dit gehele boekjaar naar verwachting meer dan £180 miljoen winst maken. Dit is een groei van meer dan 48% op jaarbasis.

Johan Lundgren, CEO van easyJet, in een toelichting op de resultaten: "Onze sterke prestaties dit kwartaal zijn te danken aan het feit dat steeds meer klanten voor easyJet kiezen vanwege ons ongeëvenaarde netwerk van bestemmingen en de goede prijs-kwaliteitverhouding. We hebben dit resultaat behaald, ondanks dat Pasen dit jaar in maart viel en dus is meegerekend met het vorige kwartaal. Dit toont aan hoe belangrijk reizen blijft en zorgt ervoor dat we op schema liggen voor een zeer sterke zomer, waardoor we dichter bij onze middellangetermijndoelen komen."

Trefwoorden: luchtvaart, luchtvaartmaatschappijen, easyJet

CELTH



||| Nieuws |||

18/04/25
Toerisme & Recreatie Utrechtse Heuvelrug en Vallei bloeit!
Tegelijkertijd met de opening van het toeristisch seizoen viert RBT Heuvelrug & Vallei zijn 10-jarig jubileum van samenwerking door de regoio en het netwerk van partners aan recreatie en toerisme.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
10/04/25
Exclusief voor leden
Kristel Baele: investeren in cultuur is investeren in vestigingsklimaat
Investeren in culturele broedplaatsen draagt bij aan het regionale vestigingsklimaat voor inwoners en bedrijven. Daar zijn destinatiemanagementorganisaties ook dagelijks mee bezig. Dat heeft de voorzitter van de Raad voor Cultuur Kristel Baele afgelopen weekend gezegd bij de opening van de nieuwe broedplaats 'Nesse' in de gemeente Terneuzen.
07/04/25
Lancering nieuwe fietsbeleving in Vlaanderen: de iCONS Challenge
Een nieuwe fietsbeleving die vakantiefietsers uitdaagt om de 56 iconen langs de icoonfietsroutes in Vlaanderen te ontdekken.
26/03/25
Drenthe herhaalt succesvolle campagne 'Dit is de kracht van Oer'
Marketing Drenthe lanceert opnieuw de succesvolle campagne 'Dit is de kracht van Oer', met dit jaar extra aandacht voor natuurinclusief gedrag. De campagne, die deze week van start gaat, heeft als doel het Drentse landschap te presenteren als een ideale ontsnappingsplek aan de dagelijkse drukte.
24/03/25
Nieuwe routes in webapp ExploreGouda.nl
VVV Gouda heeft nieuwe routes toegevoegd aan de webapp ExploreGouda.nl. Op de website staan twaalf verrassende themaroutes waarmee zowel bewoners als bezoekers de stad kunnen verkennen en nieuwe verhalen zich ontvouwen.
19/03/25
Leiden&Partners nieuwe leden Raad van Commissarissen
Désirée Battjes en Lodewijk Wisse zijn de nieuwe leden in de Raad van Commissarissen van dmo Leiden&Partners.
13/03/25
Sylvia van Mullem merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen stelt Sylvia van Mullem als nieuwe merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen aan. Zij volgt Reinou de Haan op.