Geplaatst op: 09-08-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Schouwen-Duiveland hoog op Europese camperranglijst

Schouwen-Duiveland hoog op Europese camperranglijst
Foto: 123RF

Schouwen-Duiveland heeft de tweede plaats behaald in de ranglijst van de meest campervriendelijke eilanden in Europa. De lijst is samengesteld door camperverhuurplatfor PaulCamper. Op de eerste plaats staat Corsica en Terschelling behaalde een 19e plaats, verder in de lijst staan ook Texel (27), Vlieland (35) en Ameland (39).

De criteria

De top 40 is gebaseerd op zes criteria: kampeervriendelijkheid, betaalbaarheid, aantrekkelijkheid, beschikbaarheid van campings, informatie over de overtocht vanaf het vasteland naar het eiland, en het weer en de populariteit van lokale bezienswaardigheden. Veertien eilanden in de top 40 liggen in de Middellandse Zee, twaalf in de Noordzee, acht in de Oostzee en zes in Atlantische Oceaan.

Waardering Schouwen-Duiveland

Schouwen-Duiveland biedt volgens de onderzoekers een enorme keuze aan ongeveer 110 campingplaatsen. Hoewel de kosten van levensonderhoud en en brandstof in Nederland iets hoger zijn, biedt de beperkte reisafstand op het eiland mogelijkheden voor een kostenefficiente vakantie. Schouwen-Duiveland is het meest noordelijke eiland van de provincie Zeeland en is met de rest van Nederland verbonden met dammen en de Zeelandbrug. Bekende toeristische plaatsen zijn Renesse en Burgh-Haamstede. Grootste plaats is Zierikzee.

Over PaulCamper

PaulCamper, opgericht in 2013, is het grootste en snelstgroeiende platform voor het huren van campers in Europa. Het bedrijf heeft een vloot van meer dan 12.778 campers en kampeerauto’s in Duitsland, Oostenrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Er zijn al een miljoen overnachtingen via het platform geregeld.

Link: https://www.paulcamper.nl/magazin/de-meest-campervriendelijke-eilanden-van-europa/
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, kampeerterreinen, campings, campers, kampeerauto's, camperplaatsen

CELTH
 
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   


||| Nieuws |||

18/09/24
Exclusief voor leden
H'ART Museum en 750 jaar Amsterdam
Vandaag kondigt H’ART Museum in Amsterdam de programmering om aan te haken bij het 750-jarig bestaan van de Nederlandse hoofdstad. Veel wordt verwacht van 17 Rembrandts uit een Amerikaanse collectie.
17/09/24
Doe mee met de Digitaliseringsmonitor Gastvrijheidsdomein
NBTC streeft ernaar om de digitale transformatie van het gastvrijheidsdomein te versnellen. Om de mate van digitalisering in het toerisme te kunnen meten, zet het bureau jaarlijks een digitaliseringsmonitor uit. Doe mee en maak het beeld over digitalisering in de sector compleet!
17/09/24
Exclusief voor leden
Fall towns
Wat zijn de trends in het reizen op dit moment? We waren als redactie op zoek naar opkomende trends. Met wat rondspeuren op sociale media duikt er een mooi relatief jong reisbegrip op, 'fall towns'.
06/09/24
Den Haag is Royal in september
De rondvaartboot dobbert in de Hofvijver, de oranje-banieren wapperen en de koninklijke hoeden zijn afgestoft. Alles is gereed om Royal September in te luiden in Den Haag.
28/08/24
Breda verwelkomt studenten en nodigt ze uit Breda te beleven
Het nieuwe collegejaar 2024-2025 is begonnen en Breda verwelkomt ruim 6.000 nieuwe hbo- en mbo-studenten met de campagne ‘Welkom thuis in jouw stad, Breda’. In totaal telt de stad meer dan 30.000 studenten.
14/08/24
40 miljoen euro naar Marinemuseum Den Helder
Het Ministerie van Defensie stelt 40 miljoen euro beschikbaar om het Marinemuseum in Den Helder grootscheeps te verbouwen. In 2026 start de bouw van een nieuw en modern Marinemuseum.
09/08/24
Vlaamse Parken bundelen micro-avonturen voor actieve dichtbij vakanties
Micro-avonturen staan steeds meer in de belangstelling. In de komende editie van R&T Magazine een interview met micro-avonturier Brigitte Ars. Ook Vlaanderen ziet de potentie van micro-avonturen en gaat het aanbod nu bundelen.
19/07/24
Zeeland.com lanceerde zomercampagne op Concert at SEA
Zeeland.com, het marketingkanaal van Zeeland dat wordt beheerd door de Provincie Zeeland, heeft haar nieuwe zomercampagne ‘Ik wil alleen maar Zeeland’ gelanceerd. Het is de bedoeling om bezoekers aan Concert at SEA bewust te maken van het feit dat Zeeland meer is dan een fijne vrijetijds- en vakantieprovincie.