Geplaatst op: 12-08-2024
Auteur: Marc Gerlings

Start Tour de France Femmes avec Zwift

Start Tour de France Femmes avec Zwift
Start \'Rotterdams Peleton\'. Fotograaf: Vivienne Magalie
Vandaag start de allereerste etappe van de Tour de France Femmes avec Zwift. Door de combinatie met tropische temperaturen zorgt dat waarschijnlijk voor volle wegen richting de kust.

Op zondag 11 augustus legde oud-toprenster Leontien van Moorsel de route van de derde etappe, de individuele tijdrit, alvast af met ‘haar’ Rotterdams Peloton, bestaande uit 154 Rotterdamse vrouwen die in 100 dagen leerden fietsen. De binnenstad vormt de route van het tijdritparcours en was de gehele dag autovrij en daarmee beschikbaar voor iedereen die zelf het parcours wilde fietsen.

Het is de allereerste keer dat de vrouwenwedstrijd start in het buitenland. Rotterdam trapte vandaag af met een groots wielerfeest, vol cultuur en  sportiviteit. Het wielerfeest laat zien dat de Tour méér is dan een sportieve wedstrijd. Het is een evenement met culturele, maatschappelijke en sportieve lading. Zo deden er zo'n 3.500 deelnemers mee aan de toertochten. Eenzelfde aantal maakte een rondje over het autovrije parcours. In totaal trok het wielerfeest vandaag ongeveer 14.000 bezoekers.

Deze tour kan ook tot problemen leiden. Door het tropische weer, temperaturen boven de dertig graden, wordt veel verkeer naar de stranden verwacht maar zijn door de Tour diverse wegen afgesloten. 

De etappes in Nederland

De eerste drie etappes van de Tour, die in totaal uit acht etappes bestaat, vinden volledig plaats in Nederland. Op maandag 12 augustus staat de route Rotterdam-Den Haag op het programma. Op dinsdag 13 augustus volgen twee etappes, de route Dordrecht-Rotterdam én een tijdrit in het centrum van Rotterdam. De vierde etappe start in Valkenburg, hierna fietsen de vrouwen via België naar Frankrijk. 

De finish is op 18 augustus op "de Nederlandse berg” Alpe d’Huez. 
Trefwoorden: Rotterdam, Tour, sport

CELTH
 
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   


||| Nieuws |||

18/09/24
Exclusief voor leden
H'ART Museum en 750 jaar Amsterdam
Vandaag kondigt H’ART Museum in Amsterdam de programmering om aan te haken bij het 750-jarig bestaan van de Nederlandse hoofdstad. Veel wordt verwacht van 17 Rembrandts uit een Amerikaanse collectie.
17/09/24
Doe mee met de Digitaliseringsmonitor Gastvrijheidsdomein
NBTC streeft ernaar om de digitale transformatie van het gastvrijheidsdomein te versnellen. Om de mate van digitalisering in het toerisme te kunnen meten, zet het bureau jaarlijks een digitaliseringsmonitor uit. Doe mee en maak het beeld over digitalisering in de sector compleet!
17/09/24
Exclusief voor leden
Fall towns
Wat zijn de trends in het reizen op dit moment? We waren als redactie op zoek naar opkomende trends. Met wat rondspeuren op sociale media duikt er een mooi relatief jong reisbegrip op, 'fall towns'.
06/09/24
Den Haag is Royal in september
De rondvaartboot dobbert in de Hofvijver, de oranje-banieren wapperen en de koninklijke hoeden zijn afgestoft. Alles is gereed om Royal September in te luiden in Den Haag.
28/08/24
Breda verwelkomt studenten en nodigt ze uit Breda te beleven
Het nieuwe collegejaar 2024-2025 is begonnen en Breda verwelkomt ruim 6.000 nieuwe hbo- en mbo-studenten met de campagne ‘Welkom thuis in jouw stad, Breda’. In totaal telt de stad meer dan 30.000 studenten.
14/08/24
40 miljoen euro naar Marinemuseum Den Helder
Het Ministerie van Defensie stelt 40 miljoen euro beschikbaar om het Marinemuseum in Den Helder grootscheeps te verbouwen. In 2026 start de bouw van een nieuw en modern Marinemuseum.
09/08/24
Vlaamse Parken bundelen micro-avonturen voor actieve dichtbij vakanties
Micro-avonturen staan steeds meer in de belangstelling. In de komende editie van R&T Magazine een interview met micro-avonturier Brigitte Ars. Ook Vlaanderen ziet de potentie van micro-avonturen en gaat het aanbod nu bundelen.
19/07/24
Zeeland.com lanceerde zomercampagne op Concert at SEA
Zeeland.com, het marketingkanaal van Zeeland dat wordt beheerd door de Provincie Zeeland, heeft haar nieuwe zomercampagne ‘Ik wil alleen maar Zeeland’ gelanceerd. Het is de bedoeling om bezoekers aan Concert at SEA bewust te maken van het feit dat Zeeland meer is dan een fijne vrijetijds- en vakantieprovincie.