Geplaatst op: 14-08-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Noordwijk verwelkomt 12.000ste passagier in de Beach Shuttle

Noordwijk verwelkomt 12.000ste passagier in de Beach Shuttle
Foto: Noordwijk Marketing / Gidie Vogels

Noordwijk heeft vandaag de 12.000ste passagier van de Beach Shuttle verwelkomd. Wethouder Theo Alkemade en directeur-bestuurder van Noordwijk Marketing, Tim Bottelberghe, zetten de gelukkige passagiers, Paul en Jolande van Wetten uit Koudekerk a/d Rijn, in het zonnetje. Zij ontvingen een rijk gevulde strandtas als blijk van waardering.

De Beach Shuttle, die al veertien zomerseizoenen actief is, lijkt in 2024 af te stevenen op een nieuw bezoekersrecord. Ondanks een matige start van de zomer, kiezen steeds meer mensen voor het gemak van de gratis pendeldienst naar het strand. De shuttle rijdt in de weekenden, doordeweeks bij mooi weer en tijdens grote evenementen.

Wethouder Alkemade benadrukte het belang van de shuttle voor de veiligheid en bereikbaarheid van Noordwijk op drukke stranddagen. "Dankzij de inzet van de bus wordt de verkeers- en parkeerdrukte een stuk beheersbaarder,” aldus Alkemade.

Op 13 augustus was het de 28ste rijdag van de Beach Shuttle in 2024. Ter vergelijking: in 2023 waren er 32 rijdagen met 10.979 passagiers en in het recordjaar 2022 waren er 40 rijdagen met 13.956 passagiers. De shuttle, verzorgd door Brouwer Tours, rijdt nog tot en met 1 september.

Trefwoorden: dagrecreatie, kustgebieden, Zuid-Holland, stranden, bereikbaarheid, mobiliteit, openbaar vervoer

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...