Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 14-08-2024
Auteur: Marc Gerlings

Meer voorlichting bij Utrechtse evenementen over alcohol

Meer voorlichting bij Utrechtse evenementen over alcohol
Jongerenvoorlichters gaan in opdracht van provincie Utrecht op pad om voorlichting te geven tijdens alcoholcontroles van de politie. Deze BOB-teams van Responsible Young Drivers zijn ook te vinden bij festivals en evenementen, waar ze met de bezoekers in gesprek gaan over de gevaren van rijden onder invloed.

De teams nodigen bezoekers uit om deel te nemen aan een quiz en een blaastest die hen de BOB-sleutelhanger op kan leveren. Speciale aandacht is er voor de jongeren. Tijdens de interactieve BOB-up stand acties wordt er een stand geplaatst op een centrale locatie waar veel jongeren komen. Bijvoorbeeld tijdens festivals, evenementen of bij scholen. Deze interactieve stand is erop gericht om jongeren meer informatie te geven over de gevaren van alcohol in het verkeer. In deze interactieve stand staat onder andere de 3D-Tripping Car simulator. Deelnemers dragen een 3D-bril en komen in een virtuele wereld terecht waarin zij zelf ervaren wat de gevolgen van rijden onder invloed kunnen zijn. 

71%

Het zomerseizoen is in volle gang. Voor veel mensen betekent dat ook een bezoek aan een festival, tuinfeestje of terras. Niet zelden hoort daar ook een drankje bij. Provincie Utrecht vindt het belangrijk dat iedereen veilig thuiskomt en ondersteunt daarom graag de landelijke BOB-campagne. Alcohol en verkeer gaan immers niet samen. Uit onderzoek van VeiligheidNL blijkt dat het totaal aantal verkeersslachtoffers met ernstig letsel dat reed onder invloed in tien jaar tijd met maar liefst 71 procent is gestegen. 

Het BOB-team is dit seizoen onder andere nog te vinden op het Summerlake Festival in Woerden, de Gildefeesten in Soest, het Foutezomerfeest in IJsselstein en het Smeerboel Festival in Utrecht. Provincie Utrecht ondersteunt de landelijke BOB campagne verder door promotiematerialen beschikbaar te stellen aan de gemeenten en promotie in onder andere de bioscopen.
Trefwoorden: festival, evenement, BOB, beleid

CELTH



||| Nieuws |||

24/04/25
BinnenhofBuiten doneert spiegelend kunstwerk aan Flora Restaurant en Filmhuis
Het Haagse stadsprogramma BinnenhofBuiten schenkt een monumentaal kunstwerk van de Haagse kunstenaar Marleen Sleeuwits aan Flora Restaurant en Filmhuis.
18/04/25
Toerisme & Recreatie Utrechtse Heuvelrug en Vallei bloeit!
Tegelijkertijd met de opening van het toeristisch seizoen viert RBT Heuvelrug & Vallei zijn 10-jarig jubileum van samenwerking door de regoio en het netwerk van partners aan recreatie en toerisme.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
10/04/25
Exclusief voor leden
Kristel Baele: investeren in cultuur is investeren in vestigingsklimaat
Investeren in culturele broedplaatsen draagt bij aan het regionale vestigingsklimaat voor inwoners en bedrijven. Daar zijn destinatiemanagementorganisaties ook dagelijks mee bezig. Dat heeft de voorzitter van de Raad voor Cultuur Kristel Baele afgelopen weekend gezegd bij de opening van de nieuwe broedplaats 'Nesse' in de gemeente Terneuzen.
07/04/25
Lancering nieuwe fietsbeleving in Vlaanderen: de iCONS Challenge
Een nieuwe fietsbeleving die vakantiefietsers uitdaagt om de 56 iconen langs de icoonfietsroutes in Vlaanderen te ontdekken.
26/03/25
Drenthe herhaalt succesvolle campagne 'Dit is de kracht van Oer'
Marketing Drenthe lanceert opnieuw de succesvolle campagne 'Dit is de kracht van Oer', met dit jaar extra aandacht voor natuurinclusief gedrag. De campagne, die deze week van start gaat, heeft als doel het Drentse landschap te presenteren als een ideale ontsnappingsplek aan de dagelijkse drukte.
24/03/25
Nieuwe routes in webapp ExploreGouda.nl
VVV Gouda heeft nieuwe routes toegevoegd aan de webapp ExploreGouda.nl. Op de website staan twaalf verrassende themaroutes waarmee zowel bewoners als bezoekers de stad kunnen verkennen en nieuwe verhalen zich ontvouwen.
19/03/25
Leiden&Partners nieuwe leden Raad van Commissarissen
Désirée Battjes en Lodewijk Wisse zijn de nieuwe leden in de Raad van Commissarissen van dmo Leiden&Partners.