Geplaatst op: 27-08-2024
Auteur: Marc Gerlings

JRE fine dining spreekt met sales actie jongere doelgroep aan

JRE fine dining spreekt met sales actie jongere doelgroep aan
Iedereen tot 27 jaar die een reservering maakt bij de Nederlandse JRE-restaurants van 7 tot 13 oktober, krijgt  vijftig procent korting op de menuprijs. Jongeren hebben 'koudwatervrees', merkt de horecaorganisatie.

41 restaurants, verspreidt over heel Nederland en één op Bonaire,  doen mee met de actie. Met deze actie willen de gezamenlijke ondernemers de nieuwe generatie laten kennis maken met fine dining in een ontspannen sfeer. De terughoudendheid bij deze jonge doelgroep heeft niet alleen met prijs te maken.

"Koudwatervrees”

Marko Karelse, voorzitter JRE-Nederland en eigenaar van Villa La Ruche in Voorburg: "Restaurateurs zien best wel wat "koudwatervrees” bij deze generatie. Ze geven gerust veel geld uit aan een dance- of muziekfestival, maar een fine dining restaurant met een Michelinster wordt als duur en zelfs een beetje streng gezien. Met deze actie bewijzen wij met alle 42 leden van JRE-Nederland graag het tegendeel.”

Er kan vanaf nu telefonisch of in sommige gevallen online worden gereserveerd bij het restaurant naar keuze onder vermeldingen van "Jongerenweek”. De reserveringen verlopen op basis van beschikbaarheid en zijn niet geldig in combinatie met andere acties of aanbiedingen. Om er zeker van te zijn dat men aan de opgestelde actievoorwaarden voldoet, vragen de restaurants je een geldig legitimatiebewijs mee te nemen.

De actie is een initiatief van JRE-Nederland en wordt mede mogelijk gemaakt door vaste partner illy caffè. Drie deelnemers aan de actie maken kans op een illy koffiemachine, JRE Giftcard ter waarde van €225,- te besteden bij een JRE-restaurant naar keuze of een illy Art Collectie. Voor meer informatie en de actievoorwaarden, kijk op jre.eu/nl/jre-jongerenweek

JRE-Jeunes Restaurateurs is een vereniging van jonge restaurateurs die hun talent en passie voor gastronomie delen met gelijkgestemden. De vereniging telt meer dan 390 restaurants en 160 hotels verspreid over 16 landen. Bij JRE draait alles om delen, stimuleren en inspireren. JRE chefs combineren top-kooktalent met passie voor de keuken en het gebruik van lokale producten met behoud van traditie. Voor meer informatie over deze vereniging, zie JRE.nl

Trefwoorden: horeca, fine dining, doelgroep, marketing, communicatie

CELTH





||| Nieuws |||

10/02/25
Nationale Sportweek telt liefst 5 host cities
Van 19 tot en met 28 september 2025 vindt de Nationale Sportweek plaats, waarbij heel Nederland in beweging komt. Vijf steden springen eruit als host cities: Leeuwarden, Bunschoten, Zoetermeer, Westland en Helmond.
07/01/25
Exclusief voor leden
Apollo Reizen wordt sponsor Sparta
Apollo Reizen heeft vandaag aangekondigd sponsor te worden van voetbalclub Sparta Rotterdam. Deze nieuwe sponsoring markeert voor Apollo Reizen het versterken van de band tussen sport en reizen.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.
03/12/24
Bluebird-index wijst Frankrijk aan voor beste sneeuwomstandigheden
Hoewel de grote meerderheid van de sneeuwliefhebbers (60%) de ervaring van een wintersportvakantie onvervangbaar vindt, onafhankelijk van hoeveel sneeuw er zou vallen, wacht (33%) op een duidelijke sneeuwgarantie alvorens een vakantie te boeken, volgens cijfers van reisorganisatie Sunweb.
06/11/24
Ondernemers vrijetijdssector minder positief
Nederlandse ondernemers zijn minder positief dan een jaar eerder. Toch verwachten ze in 2025 te investeren en de personeelssterkte. Het ondernemers vertrouwen is in Nederland onverminderd licht negatief. Hoe zit het in de vrijetijdssector?
15/10/24
Exclusief voor leden
Inclusieve watersport bij RiF010
Van 7 tot en met 12 oktober vond de Week van de Toegankelijkheid plaats, waarbij RiF010 heeft laten zien dat inclusiviteit in de watersport echt belangrijk is. En gewoon ook kan.