Geplaatst op: 27-08-2024
Auteur: Marc Gerlings

JRE fine dining spreekt met sales actie jongere doelgroep aan

JRE fine dining spreekt met sales actie jongere doelgroep aan
Iedereen tot 27 jaar die een reservering maakt bij de Nederlandse JRE-restaurants van 7 tot 13 oktober, krijgt  vijftig procent korting op de menuprijs. Jongeren hebben 'koudwatervrees', merkt de horecaorganisatie.

41 restaurants, verspreidt over heel Nederland en één op Bonaire,  doen mee met de actie. Met deze actie willen de gezamenlijke ondernemers de nieuwe generatie laten kennis maken met fine dining in een ontspannen sfeer. De terughoudendheid bij deze jonge doelgroep heeft niet alleen met prijs te maken.

"Koudwatervrees”

Marko Karelse, voorzitter JRE-Nederland en eigenaar van Villa La Ruche in Voorburg: "Restaurateurs zien best wel wat "koudwatervrees” bij deze generatie. Ze geven gerust veel geld uit aan een dance- of muziekfestival, maar een fine dining restaurant met een Michelinster wordt als duur en zelfs een beetje streng gezien. Met deze actie bewijzen wij met alle 42 leden van JRE-Nederland graag het tegendeel.”

Er kan vanaf nu telefonisch of in sommige gevallen online worden gereserveerd bij het restaurant naar keuze onder vermeldingen van "Jongerenweek”. De reserveringen verlopen op basis van beschikbaarheid en zijn niet geldig in combinatie met andere acties of aanbiedingen. Om er zeker van te zijn dat men aan de opgestelde actievoorwaarden voldoet, vragen de restaurants je een geldig legitimatiebewijs mee te nemen.

De actie is een initiatief van JRE-Nederland en wordt mede mogelijk gemaakt door vaste partner illy caffè. Drie deelnemers aan de actie maken kans op een illy koffiemachine, JRE Giftcard ter waarde van €225,- te besteden bij een JRE-restaurant naar keuze of een illy Art Collectie. Voor meer informatie en de actievoorwaarden, kijk op jre.eu/nl/jre-jongerenweek

JRE-Jeunes Restaurateurs is een vereniging van jonge restaurateurs die hun talent en passie voor gastronomie delen met gelijkgestemden. De vereniging telt meer dan 390 restaurants en 160 hotels verspreid over 16 landen. Bij JRE draait alles om delen, stimuleren en inspireren. JRE chefs combineren top-kooktalent met passie voor de keuken en het gebruik van lokale producten met behoud van traditie. Voor meer informatie over deze vereniging, zie JRE.nl

Trefwoorden: horeca, fine dining, doelgroep, marketing, communicatie

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

01/11/24
Drie genomineerden voor de Fietsroute van het Jaar 2025
De jury heeft drie routes genomineerd voor de Fietsroute van het jaar 2025.
01/11/24
Hutten overname door Albron goedgekeurd
Albron B.V. mag Hutten Groep B.V. overnemen. Dat heeft de Autoriteit Consument & Markt (ACM) op 29 oktober 2024 besloten. Er blijft na de overname voldoende concurrentie over.
01/11/24
Tarieven Schiphol fors omhoog, luchtvaartmaatschappijen not amused
Schiphol gaat de komende jaren de tarieven voor luchtvaartmaatschappijen fors verhogen. De totale stijging bedraagt 37% over een periode van drie jaar. Dit betekent dat vliegmaatschappijen gemiddeld 15 euro meer per passagier gaan betalen aan Schiphol in 2027.
31/10/24
Efteling opent met Danse Macabre nieuw themagebied Huyverwoud
Vanaf vandaag kunnen bezoekers van De Efteling kennismaken met de nieuwste attractie, Danse Macabre. Deze spectaculaire attractie, die het iconische Spookslot vervangt, biedt een unieke ritervaring die nergens anders ter wereld te vinden is. Het innovatieve ritsysteem maakt zijn wereldwijde debuut in de Efteling en belooft bezoekers een ongeëvenaarde griezelbeleving.
30/10/24
Menno Stokman verlaat CELTH na zeven jaar
Menno Stokman, directeur van het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH), neemt na ruim zeven jaar afscheid. Per 1 januari 2025 treedt hij in dienst bij de gemeente Wageningen als strategisch adviseur voor het Netwerk Kennissteden Nederland.
30/10/24
Koningin opent Sculpture Hall van Stedelijk Museum
Koningin Máxima opent donderdagavond 14 november de Don Quixote Sculpture Hall, de nieuwe beeldentuin van het Stedelijk Museum Amsterdam. Deze beeldentuin is onderdeel van het vernieuwde entreegebied van het museum.
30/10/24
Boeing haalt 21 miljard dollar op
Vliegtuigbouwer Boeing Company heeft 21 miljard dollar opgehaald via aandelen. Het gaat om een uitgi...
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.

||| Agenda |||

12/11/24 t/m 14-11-24
12/11/24 t/m 14-11-24: Recreatie Vakbeurs 2024
Op 12, 13 & 14 november 2024 vindt de jaarlijkse Recreatie Vakbeurs plaats in Evenementenhal Har...
12/11/24
12/11/24 t/m 12-11-24: Netwerkevent Afsluiting Toeristisch Seizoen 2024
Op dinsdag 12 november organiseert Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug en Vallei de afsluiting ...
22/11/24
22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...