Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 28-08-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Breda verwelkomt studenten en nodigt ze uit Breda te beleven

Breda verwelkomt studenten en nodigt ze uit Breda te beleven
Foto\'s: Iris Vermeij i.o.v. Breda Marketing

Het nieuwe collegejaar 2024-2025 is begonnen en Breda verwelkomt ruim 6.000 nieuwe hbo- en mbo-studenten met de campagne ‘Welkom thuis in jouw stad, Breda’. In totaal telt de stad meer dan 30.000 studenten.

Liset Kruls, marketing manager Breda Marketing, licht de campagne toe: "Met ’Welkom in jouw stad, Breda!’ willen we nieuwe en huidige studenten een hartelijk en warm gevoel geven, zodat iedereen zich echt thuis voelt in onze prachtige stad. De campagne onderstreept Breda's identiteit als gastvrije, groene en innovatieve studentenstad. Een stad waar jonge talenten elkaar makkelijk vinden via de vele netwerken, bijeenkomsten en evenementen om daarmee de innovatiekracht van de stad aan te jagen.”

Toekomstperspectief

Breda biedt studenten volop kansen om zich te ontwikkelen en hun talenten te ontplooien. De stad is koploper op het gebied van gaming, digitalisering en robotisering, en draagt bij aan een duurzame toekomst met initiatieven zoals Breda Robotics, Breda Game City en Breda Circulair. Wethouder Arjen van Drunen (Onderwijs): "Breda is een bruisende studentenstad. Er zijn goede onderwijsinstellingen en heel veel leuke kroegen, verenigingen en clubs. Die kroegen weten de meeste studenten al snel te vinden. Maar Breda heeft veel meer te bieden. Van sportvereniging, cultuur tot vrijwilligerswerk. En studenten hebben op hun beurt ook de stad veel te bieden. Ze kunnen zich inzetten voor de stad en meedenken over uitdagingen waar de stad voor staat. Daarvoor is het van belang dat studenten zich welkom en thuis voelen én de stad écht leren kennen.”

De stad ontdekken

De campagne bestaat uit een online en offline gedeelte. Vanaf medio augustus is de stad versierd met vlaggen, banieren, posters en digitale schermen. Onderwijsinstellingen heten hun studenten welkom via social media en narrowcasting. De Explore Breda store en het digitale platform Explore Breda bieden praktische informatie en unieke verhalen door een onvergetelijke studententijd. Daarnaast gaan studentreporters op pad om studenten te vragen naar de hotspots en activiteiten die zij het meest attractief vinden om samen Breda te ontdekken.

BredaStudentenstad

In november volgt een reeks gratis studentenactiviteiten van GoodMood, een project van gemeente Breda en diverse onderwijsinstellingen. Van 18 tot en met 28 november zijn er workshops, rondleidingen, diners, games en sportevenementen.

Het initiatief

De welkomstcampagne is een gezamenlijk initiatief van de gemeente Breda en het hoger- en middelbaar beroepsonderwijs in Breda (BUas, Avans, St. Joost, Curio, De Rooi Pannen en KMA).

Link: https://www.explorebreda.com/nl/werken-studeren/studeren
Trefwoorden: dmo; onderwijs, campagnes, studenten

CELTH



||| Nieuws |||

04/04/25
ANWB geeft fietsroute cadeau aan jarig Amsterdam
Ter gelegenheid van het 750-jarig bestaan van Amsterdam geeft de ANWB een speciale fietsroute cadeau aan de hoofdstad.
03/04/25
Slagharen zet stap vooruit in duurzaamheid met nieuwe statiegeldmachines
Slagharen zet met het plaatsen van statiegeldmachines een belangrijke stap richting een duurzamer en schoner park.
03/04/25
Ruim 72.000 downloads voor Bloesemalert-app
De gratis Bloesemalert-app, een initiatief van Stichting Bureau Toerisme is een populaire app in de categorie reizen in Nederland.
03/04/25
Exclusief voor leden
Keukenhof rondvaartboot in Amsterdamse grachten
Amsterdam is een nieuwe toeristische attractie rijker: de Keukenhof-rondvaartboot. Deze unieke, volledig elektrische boot, versierd met de kleurrijke bloemenpracht van de Keukenhof, is het resultaat van een samenwerking tussen Keukenhof en Lovers Canal Cruises.
03/04/25
Transavia breidt uit met nieuwe routes in 2025
Transavia is gestart met de uitbreiding van vluchten vanaf Amsterdam en Rotterdam The Hague Airport.
03/04/25
Nederlanders gillen steeds harder in achtbanen, blijkt uit onderzoek Europa-Park
Nederlanders stappen steeds vaker in een achtbaan en gillen daarbij ook steeds harder. Dat blijkt uit recent onderzoek van Europa-Park, het grootste attractiepark van Duitsland.
03/04/25
Exclusief voor leden
Zes miljoen bezoeken aan Nederlandse kastelen, historische buitenplaatsen en landgoederen
Nederlandse kastelen, historische buitenplaatsen en landgoederen hebben in 2024 ondanks het slechte weer in het voorjaar meer bezoekers getrokken.
03/04/25
Brabant wil anders kijken, anders denken en anders doen
De Van Gogh Sites Foundation, Van Gogh Village Nuenen, Van Gogh Etten-Leur, Van Gogh Nationaal Park en Van Gogh Homeland hebben een gezamenlijke ambitie gepresenteerd. Daartoe hebben ze een convenant gesloten. Half april start al de eerste gezamenlijke campagne: Tegel eruit, maaltijd erin!

||| Agenda |||

05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...