Geplaatst op: 28-08-2024
Auteur: Redactie
NRIT

Breda verwelkomt studenten en nodigt ze uit Breda te beleven

Breda verwelkomt studenten en nodigt ze uit Breda te beleven
Foto\'s: Iris Vermeij i.o.v. Breda Marketing

Het nieuwe collegejaar 2024-2025 is begonnen en Breda verwelkomt ruim 6.000 nieuwe hbo- en mbo-studenten met de campagne ‘Welkom thuis in jouw stad, Breda’. In totaal telt de stad meer dan 30.000 studenten.

Liset Kruls, marketing manager Breda Marketing, licht de campagne toe: "Met ’Welkom in jouw stad, Breda!’ willen we nieuwe en huidige studenten een hartelijk en warm gevoel geven, zodat iedereen zich echt thuis voelt in onze prachtige stad. De campagne onderstreept Breda's identiteit als gastvrije, groene en innovatieve studentenstad. Een stad waar jonge talenten elkaar makkelijk vinden via de vele netwerken, bijeenkomsten en evenementen om daarmee de innovatiekracht van de stad aan te jagen.”

Toekomstperspectief

Breda biedt studenten volop kansen om zich te ontwikkelen en hun talenten te ontplooien. De stad is koploper op het gebied van gaming, digitalisering en robotisering, en draagt bij aan een duurzame toekomst met initiatieven zoals Breda Robotics, Breda Game City en Breda Circulair. Wethouder Arjen van Drunen (Onderwijs): "Breda is een bruisende studentenstad. Er zijn goede onderwijsinstellingen en heel veel leuke kroegen, verenigingen en clubs. Die kroegen weten de meeste studenten al snel te vinden. Maar Breda heeft veel meer te bieden. Van sportvereniging, cultuur tot vrijwilligerswerk. En studenten hebben op hun beurt ook de stad veel te bieden. Ze kunnen zich inzetten voor de stad en meedenken over uitdagingen waar de stad voor staat. Daarvoor is het van belang dat studenten zich welkom en thuis voelen én de stad écht leren kennen.”

De stad ontdekken

De campagne bestaat uit een online en offline gedeelte. Vanaf medio augustus is de stad versierd met vlaggen, banieren, posters en digitale schermen. Onderwijsinstellingen heten hun studenten welkom via social media en narrowcasting. De Explore Breda store en het digitale platform Explore Breda bieden praktische informatie en unieke verhalen door een onvergetelijke studententijd. Daarnaast gaan studentreporters op pad om studenten te vragen naar de hotspots en activiteiten die zij het meest attractief vinden om samen Breda te ontdekken.

BredaStudentenstad

In november volgt een reeks gratis studentenactiviteiten van GoodMood, een project van gemeente Breda en diverse onderwijsinstellingen. Van 18 tot en met 28 november zijn er workshops, rondleidingen, diners, games en sportevenementen.

Het initiatief

De welkomstcampagne is een gezamenlijk initiatief van de gemeente Breda en het hoger- en middelbaar beroepsonderwijs in Breda (BUas, Avans, St. Joost, Curio, De Rooi Pannen en KMA).

Link: https://www.explorebreda.com/nl/werken-studeren/studeren
Trefwoorden: dmo; onderwijs, campagnes, studenten

CELTH
 
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   


||| Nieuws |||

06/09/24
Den Haag is Royal in september
De rondvaartboot dobbert in de Hofvijver, de oranje-banieren wapperen en de koninklijke hoeden zijn afgestoft. Alles is gereed om Royal September in te luiden in Den Haag.
28/08/24
Breda verwelkomt studenten en nodigt ze uit Breda te beleven
Het nieuwe collegejaar 2024-2025 is begonnen en Breda verwelkomt ruim 6.000 nieuwe hbo- en mbo-studenten met de campagne ‘Welkom thuis in jouw stad, Breda’. In totaal telt de stad meer dan 30.000 studenten.
14/08/24
40 miljoen euro naar Marinemuseum Den Helder
Het Ministerie van Defensie stelt 40 miljoen euro beschikbaar om het Marinemuseum in Den Helder grootscheeps te verbouwen. In 2026 start de bouw van een nieuw en modern Marinemuseum.
09/08/24
Vlaamse Parken bundelen micro-avonturen voor actieve dichtbij vakanties
Micro-avonturen staan steeds meer in de belangstelling. In de komende editie van R&T Magazine een interview met micro-avonturier Brigitte Ars. Ook Vlaanderen ziet de potentie van micro-avonturen en gaat het aanbod nu bundelen.
19/07/24
Zeeland.com lanceerde zomercampagne op Concert at SEA
Zeeland.com, het marketingkanaal van Zeeland dat wordt beheerd door de Provincie Zeeland, heeft haar nieuwe zomercampagne ‘Ik wil alleen maar Zeeland’ gelanceerd. Het is de bedoeling om bezoekers aan Concert at SEA bewust te maken van het feit dat Zeeland meer is dan een fijne vrijetijds- en vakantieprovincie.
17/07/24
VVV en Ondernemersvereniging ontwikkelen spannende kinderspeurtocht
VVV Waterland van Friesland en de ondernemersvereniging van Heeg (OVH2000) hebben een spannende kinderspeurtocht ontwikkeld die kinderen op een avontuurlijke manier kennis laat maken met het historische watersportdorp Heeg.
11/07/24
Exclusief voor leden
Robert Simons “Horeca is hét visitekaartje van Rotterdam
Met de vaststelling van de nieuwe horecagebiedsplannen zet Rotterdam een stap richting een nog bruisendere stad. Op 2 juli jl. heeft het college van B&W de nieuwe horecagebiedsplannen voor Centrum, Delfshaven, Feijenoord, Kralingen-Crooswijk, Noord en de Centraal Aangestuurde Gebieden vastgesteld.
28/06/24
Vliegen op z’n Twents
Twente Marketing lanceerde de nieuwe ‘Vliegvakantie op z’n Twents’ campagne. Want voor een unieke vakantie hoef je echt niet altijd het vliegtuig te pakken.