Geplaatst op: 03-09-2024
Auteur: Marc Gerlings

Groningen maakt excuses aan andere destinaties

Groningen maakt excuses aan andere destinaties
Campagne onder meer in Amsterdam. Foto: Marketing Groningen.
De ringweg van Groningen is na jaren van hard werken eindelijk voltooid. Marketing Groningen haakt in op die gebeurtenis met een excuus aan andere toeristische bestemmingen dat het wel eens een stuk rustiger kan worden bij de concurrentie.

Deze mijlpaal zorgt ervoor dat Groningen nog beter bereikbaar is voor iedereen, zowel binnen als buiten de provincie. Het is een project waar de Groningers enorm trots op zijn en waarvan ze weten dat het de stad en regio veel goeds zal brengen.

Maar met de komst van de verbeterde infrastructuur komt ook een onvoorziene 'bijwerking': Groningen zal nu meer bezoekers trekken dan ooit tevoren. De prachtige stad, die bekend staat om haar levendige cultuur, historische charme en gezellige binnenstad, wordt straks nog beter bezocht. De Groningers begrijpen dat dit voor andere steden in Nederland een onverwachte ontwikkeling kan zijn.

Het lijkt erop dat het gezegde 'Er gaat niets boven Groningen' nu meer dan ooit van toepassing is, meldt Marketing Groningen. De stroom bezoekers naar de stad zal zeker leiden tot een merkbare rust in andere steden in het land. De gezelligheid, bedrijvigheid en levendigheid lijken zich te verplaatsen vanuit Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en zelfs Maastricht, naar de noordelijke parel.

Daarom bieden de Groningers hun welgemeende excuses aan alle steden in Nederland aan, die door deze gebeurtenissen een terugloop in bezoekersaantallen ervaren. "Het was nooit de bedoeling om de dynamiek van andere steden te verstoren.”, aldus Eric Bos van Groningen City Club. "Groningen hoopt dat de situatie zich op natuurlijke wijze stabiliseert. Want hoewel er niets boven Groningen gaat, gunnen we iedere stad in Nederland de groei en bloei die het verdient.”

In de tussentijd nodigt Groningen het land uit om vooral een bezoek aan hun mooie stad te brengen, met als grote trots de vernieuwde Grote Markt. Eenmaal daar worden zij aangemoedigd hun liefde voor Groningen met de rest van het land te delen, door een ode te brengen aan de stad.

Lukt het niet om op korte termijn te komen, dan is er geen reden tot zogeheten ‘fear of missing out’. Ook in de komende maanden is er genoeg te doen en te beleven in de stad. Het hoogtepunt dit jaar is het unieke, sprookjesachtige Wintergoud, de winterprogrammering van de stad. Advies is wel om spoedig een verblijf te boeken, in verband met de te verwachten drukte.

Onderaan de posters staat de url ergaatnietsbovengroningen.nl en die komt gewoon uit bij Visit Groningen.
Trefwoorden: Groningen, campagne, ringweg, destinatie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
07/11/24
Destinatieorganisaties bundelen krachten in belevingsconcept rivieren
Met het nieuwe belevingsconcept 'De Rivier, je kunt er niet omheen' heeft de Initiatiefgroep 3e Waterverhaal de ambitie de verhalen van de rivieren de IJssel, en de Rijn/Nederrijn, Waal & Maas rondom de Groene Metropool Regio te laten spreken.
04/11/24
Feestelijke onthulling van 'Das ist Parkstad'-Bus
Vanaf 31 oktober 2024 zal de tot 'Das ist Parkstad' omgetoverde stadsbus een jaar lang in en rond de keizerstad Aachen rijden.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.
28/10/24
Halsema slaat eerste munt Amsterdam 750 jaar
Burgemeester van Amsterdam, Femke Halsema, heeft op 27 oktober de eerste zilveren herdenkingsmunt vo...
25/10/24
Strategische agenda stedelijk toerisme
Het Lectorenplatform en Expertisenetwerk Sustainable Urban Tourism (ENSUT) hebben hun strategische agenda Urban Tourism: A Call to Action gepresenteerd. Deze onderzoeksagenda heeft als doel om het begrip van (transformative) urban tourism te verdiepen en de samenwerking tussen alle betrokken partijen te stimuleren en te faciliteren.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.