Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 09-09-2024
Auteur: Marc Gerlings

Grootste sportevenement van Nederland zit krap in vrijwilligers

Grootste sportevenement van Nederland zit krap in vrijwilligers
Dam tot Dam nog op zoek naar vrijwilligers. Foto Le Champion.
In het weekend van 21 en 22 september zal het Dam tot Dam Weekend weer plaatsvinden. Met ruim 80.000 deelnemers is dit het sportiefste weekend van Nederland. Er zijn niet genoeg vrijwilligers om dat allemaal te begeleiden.

Sportorganisatie Le Champion is druk bezig om de evenementen voor te bereiden en te zorgen dat duizenden deelnemers gaan genieten van hun sportprestatie. Op zaterdag organiseert Le Champion de Pink Ribbon Dam tot Dam Wandeltocht en in de avond de Damloop by night. Op zondag vinden de Saxo Dam tot Dam FietsClassic en de traditionele NN Dam tot Damloop plaats. Ruim 1.500 vrijwilligers, groepen en (sport)verenigingen helpen jaarlijks mee om deze evenementen tot een geweldig succes te maken.

Vrijwilligerstaken

Eigenlijk is voor alle taken een tekort. Organisator Le Champion zoekt nog naar vrijwilligers die willen en kunnen helpen bij dit prachtige weekend. Op een verzorgingspost, als verkeersregelaar, als uitpijler, helpen bij de opbouw, helpen op het parcours en bij vele mooie andere taken.

Vrijwilligers ontvangen een lunchpakket, een herinneringsshirt, koffie/ thee, een gezellige maaltijd na afloop (op zondag) en natuurlijk een  gezellige en dankbare dag. Ook krijgen vrijwilligers de reiskosten vergoed. Vrijwilligers kunnen helpen op één of meerdere dagen. Ook als ze met een groep vrienden, collega’s of familie willen helpen, is dat mogelijk.
Trefwoorden: evenement, vrijwilliger, sport

CELTH



||| Nieuws |||

18/04/25
Toerisme & Recreatie Utrechtse Heuvelrug en Vallei bloeit!
Tegelijkertijd met de opening van het toeristisch seizoen viert RBT Heuvelrug & Vallei zijn 10-jarig jubileum van samenwerking door de regoio en het netwerk van partners aan recreatie en toerisme.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
10/04/25
Exclusief voor leden
Kristel Baele: investeren in cultuur is investeren in vestigingsklimaat
Investeren in culturele broedplaatsen draagt bij aan het regionale vestigingsklimaat voor inwoners en bedrijven. Daar zijn destinatiemanagementorganisaties ook dagelijks mee bezig. Dat heeft de voorzitter van de Raad voor Cultuur Kristel Baele afgelopen weekend gezegd bij de opening van de nieuwe broedplaats 'Nesse' in de gemeente Terneuzen.
07/04/25
Lancering nieuwe fietsbeleving in Vlaanderen: de iCONS Challenge
Een nieuwe fietsbeleving die vakantiefietsers uitdaagt om de 56 iconen langs de icoonfietsroutes in Vlaanderen te ontdekken.
26/03/25
Drenthe herhaalt succesvolle campagne 'Dit is de kracht van Oer'
Marketing Drenthe lanceert opnieuw de succesvolle campagne 'Dit is de kracht van Oer', met dit jaar extra aandacht voor natuurinclusief gedrag. De campagne, die deze week van start gaat, heeft als doel het Drentse landschap te presenteren als een ideale ontsnappingsplek aan de dagelijkse drukte.
24/03/25
Nieuwe routes in webapp ExploreGouda.nl
VVV Gouda heeft nieuwe routes toegevoegd aan de webapp ExploreGouda.nl. Op de website staan twaalf verrassende themaroutes waarmee zowel bewoners als bezoekers de stad kunnen verkennen en nieuwe verhalen zich ontvouwen.
19/03/25
Leiden&Partners nieuwe leden Raad van Commissarissen
Désirée Battjes en Lodewijk Wisse zijn de nieuwe leden in de Raad van Commissarissen van dmo Leiden&Partners.
13/03/25
Sylvia van Mullem merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen stelt Sylvia van Mullem als nieuwe merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen aan. Zij volgt Reinou de Haan op.