Geplaatst op: 17-09-2024
Auteur: Marc Gerlings

Doe mee met de Digitaliseringsmonitor Gastvrijheidsdomein

Cruciaal voor vaststellen behoeften, knelpunten en uitdagingen

Doe mee met de Digitaliseringsmonitor Gastvrijheidsdomein
Hoe snel gaat de digitale ontwikkeling van het vakgebied toerisme?
NBTC streeft ernaar om de digitale transformatie van het gastvrijheidsdomein te versnellen. Om de mate van digitalisering in het toerisme te kunnen meten, zet het bureau jaarlijks een digitaliseringsmonitor uit. Doe mee en maak het beeld over digitalisering in de sector compleet!

Jouw input is van grote waarde!

Deze online survey gaat naar zo veel mogelijk organisaties en toeristisch-recreatieve ondernemers in het gastvrijheidsdomein. Neem 9 minuten de tijd, maximaal meldt NBTC, om de vragenlijst in te vullen. "Hiermee kunnen we zien hoe organisaties gebruikmaken van digitale technologie op het gebied van marketing, bedrijfsvoering en data."

Jouw input is waardevol! Invullen kan tot en met 11 oktober 2024. 

Monitor uit visie Digitale expeditie

Deze jaarlijkse Digitaliseringsmonitor vloeit voort uit 'Digitale expeditie’, de landelijke visie op de digitale transformatie van het gastvrijheidsdomein. Uit dit document vloeiden vijf actielijnen voort, om concrete stappen te kunnen zetten in bijvoorbeeld digitalisering, innovatie en datagedreven werken. Om de behoeften uit het veld in kaart te kunnen brengen, houdt NBTC jaarlijks bij wat de mate van digitalisering in het gastvrijheidsdomein. Door de enquête komen ook de nieuwe behoeften, knelpunten en uitdagingen aan bod. Je helpt daarmee het vakgebied te ontwikkelen.
Trefwoorden: digitalisering, digitale expeditie, NBTC, toerisme, leisure, management

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/11/24
Exclusief voor leden
Duitsland themaland Fiets en Wandelbeurs 2025
Duitsland is het themaland van de 20e editie van de Fiets en Wandelbeurs in Jaarbeurs Utrecht (14, 15 en 16 februari 2025).
08/11/24
Exclusief voor leden
Grote uitstoot door ver-vliegers: Milieu Centraal en Natuur & Milieu lanceren bewustwordingscampagne
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.
06/11/24
Burgemeester Meeuwisse legt eerste steen laatste Stadsvilla’s op Parc Ganuenta
De eerste vakantievilla's werden in 2013 opgeleverd. Nu is de eerste steen gelegd voor de laatste vakantievilla's.
28/10/24
FarmCamps zet sterker in op online en digitale marketing
FarmCamps, aanbieder van boerderijvakanties in binnen- en buitenland, heeft een samenwerking gesloten met digitaal marketingbureau Draft Digital.
28/10/24
Boekingen wintersportvakantie blijven op peil
Ondanks de milde temperaturen en beperkte sneeuwzekerheid in bepaalde wintersportgebieden tijdens afgelopen seizoen, blijven de wintersportboekingen naar Oostenrijk voor komend seizoen verrassend stabiel. Dit blijkt uit de data van vakantiehuizenverhuurder Villa for You en de Nederlandse Ski Vereniging.
23/10/24
Vakantieparken in de fout met gezichtsherkenning
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft 8 vakantieparken onderzocht die gezichtsherkenning inzetten bij de toegang tot zwembaden en speeltuinen. Alle onderzochte vakantieparken bleken de privacywet te overtreden.
23/10/24
Nederlanders besteden meer aan vrijetijdsdiensten
Na een periode van terughoudendheid lijken consumenten weer meer te besteden. Vooral aan vrijetijdsbestedingen als vakanties, uitjes en restaurantbezoek wordt meer uitgegeven.
18/10/24
Center Parcs en Albron verlengen samenwerking en varen nieuwe koers
Olivier Garaïalde, CEO van Center Parcs, en Jan Willem Hilbron, algemeen directeur bij Albron hebben getekend voor contractverlenging van de samenwerking tot 30 september 2035.