Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 17-09-2024
Auteur: Marc Gerlings

Doe mee met de Digitaliseringsmonitor Gastvrijheidsdomein

Cruciaal voor vaststellen behoeften, knelpunten en uitdagingen

Doe mee met de Digitaliseringsmonitor Gastvrijheidsdomein
Hoe snel gaat de digitale ontwikkeling van het vakgebied toerisme?
NBTC streeft ernaar om de digitale transformatie van het gastvrijheidsdomein te versnellen. Om de mate van digitalisering in het toerisme te kunnen meten, zet het bureau jaarlijks een digitaliseringsmonitor uit. Doe mee en maak het beeld over digitalisering in de sector compleet!

Jouw input is van grote waarde!

Deze online survey gaat naar zo veel mogelijk organisaties en toeristisch-recreatieve ondernemers in het gastvrijheidsdomein. Neem 9 minuten de tijd, maximaal meldt NBTC, om de vragenlijst in te vullen. "Hiermee kunnen we zien hoe organisaties gebruikmaken van digitale technologie op het gebied van marketing, bedrijfsvoering en data."

Jouw input is waardevol! Invullen kan tot en met 11 oktober 2024. 

Monitor uit visie Digitale expeditie

Deze jaarlijkse Digitaliseringsmonitor vloeit voort uit 'Digitale expeditie’, de landelijke visie op de digitale transformatie van het gastvrijheidsdomein. Uit dit document vloeiden vijf actielijnen voort, om concrete stappen te kunnen zetten in bijvoorbeeld digitalisering, innovatie en datagedreven werken. Om de behoeften uit het veld in kaart te kunnen brengen, houdt NBTC jaarlijks bij wat de mate van digitalisering in het gastvrijheidsdomein. Door de enquête komen ook de nieuwe behoeften, knelpunten en uitdagingen aan bod. Je helpt daarmee het vakgebied te ontwikkelen.
Trefwoorden: digitalisering, digitale expeditie, NBTC, toerisme, leisure, management

CELTH



||| Nieuws |||

26/03/25
Drenthe herhaalt succesvolle campagne 'Dit is de kracht van Oer'
Marketing Drenthe lanceert opnieuw de succesvolle campagne 'Dit is de kracht van Oer', met dit jaar extra aandacht voor natuurinclusief gedrag. De campagne, die deze week van start gaat, heeft als doel het Drentse landschap te presenteren als een ideale ontsnappingsplek aan de dagelijkse drukte.
24/03/25
Nieuwe routes in webapp ExploreGouda.nl
VVV Gouda heeft nieuwe routes toegevoegd aan de webapp ExploreGouda.nl. Op de website staan twaalf verrassende themaroutes waarmee zowel bewoners als bezoekers de stad kunnen verkennen en nieuwe verhalen zich ontvouwen.
19/03/25
Leiden&Partners nieuwe leden Raad van Commissarissen
Désirée Battjes en Lodewijk Wisse zijn de nieuwe leden in de Raad van Commissarissen van dmo Leiden&Partners.
13/03/25
Sylvia van Mullem merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen stelt Sylvia van Mullem als nieuwe merkleider Regio Arnhem en Rijk van Nijmegen aan. Zij volgt Reinou de Haan op.
03/03/25
Artikelen Capita Selecta uit Trendrapport online
Alle artikelen in het hoofdstuk Capita Selecta van het nieuwste Trendrapport staan online. Mede dankzij partners CELTH en NBTC vrij toegankelijk.
14/02/25
Inspirerende Valentijnsactivatie Reflections in Common in Den Haag
Vandaag op Valentijnsdag, vrijdag 14 februari, kunnen mensen die elkaar liefhebben van 14 tot 17 uur hun liefde laten weerspiegelen in Den Haag bij een het verrassende Reflections in Common-paviljoen. Dit is een onderdeel van het Spiegelfestival.
11/02/25
DMO en Groninger Museum maken samen podwalk door de stad
Marketing Groningen en het Groninger Museum introduceren de nieuwe podwalk ‘Hoe van Gogh naar Groningen kwam’. Deze podwalk neemt luisteraars mee langs historische locaties in de stad Groningen, waar de kunststroming door het eind van de 19e eeuw/de eeuwwisseling voelbaar is.
07/02/25
Brabant gaat met innovatief monitoringssysteem en de Wandelstarter recreatie beter spreiden
Vanaf 2025 wordt in Noord-Brabant een innovatief monitoringssysteem gelanceerd dat de recreatiedrukte in kaart brengt en helpt bij het afstemmen van routes en startlocaties op de behoeften van bezoekers.