Geplaatst op: 17-09-2024
Auteur: Marc Gerlings

Doe mee met de Digitaliseringsmonitor Gastvrijheidsdomein

Cruciaal voor vaststellen behoeften, knelpunten en uitdagingen

Doe mee met de Digitaliseringsmonitor Gastvrijheidsdomein
Hoe snel gaat de digitale ontwikkeling van het vakgebied toerisme?
NBTC streeft ernaar om de digitale transformatie van het gastvrijheidsdomein te versnellen. Om de mate van digitalisering in het toerisme te kunnen meten, zet het bureau jaarlijks een digitaliseringsmonitor uit. Doe mee en maak het beeld over digitalisering in de sector compleet!

Jouw input is van grote waarde!

Deze online survey gaat naar zo veel mogelijk organisaties en toeristisch-recreatieve ondernemers in het gastvrijheidsdomein. Neem 9 minuten de tijd, maximaal meldt NBTC, om de vragenlijst in te vullen. "Hiermee kunnen we zien hoe organisaties gebruikmaken van digitale technologie op het gebied van marketing, bedrijfsvoering en data."

Jouw input is waardevol! Invullen kan tot en met 11 oktober 2024. 

Monitor uit visie Digitale expeditie

Deze jaarlijkse Digitaliseringsmonitor vloeit voort uit 'Digitale expeditie’, de landelijke visie op de digitale transformatie van het gastvrijheidsdomein. Uit dit document vloeiden vijf actielijnen voort, om concrete stappen te kunnen zetten in bijvoorbeeld digitalisering, innovatie en datagedreven werken. Om de behoeften uit het veld in kaart te kunnen brengen, houdt NBTC jaarlijks bij wat de mate van digitalisering in het gastvrijheidsdomein. Door de enquête komen ook de nieuwe behoeften, knelpunten en uitdagingen aan bod. Je helpt daarmee het vakgebied te ontwikkelen.
Trefwoorden: digitalisering, digitale expeditie, NBTC, toerisme, leisure, management

CELTH
 
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   


||| Nieuws |||

20/09/24
Exclusief voor leden
KLM verdient aan AI tools
KLM Royal Dutch Airlines (KLM) en Boston Consulting Group (BCG) melden dat Singapore Airlines gebrui...
19/09/24
Wat zijn de kansen van de reissector in de arbeidsmarkt?
Wat is het imago van werken in de Nederlandse reissector? In de sector zelf wordt de afwisseling van het werk hoog gewaardeerd. Nog niet alle potentiële medewerkers hebben dat in de gaten. Met heel veel communicatie op verschillende kanalen wil Esther Gathier manager van Reiswerk dat gat dichten.
19/09/24
Exclusief voor leden
Eurostar ziet 5% groei door sportzomer
Treinbedrijf Eurostar vervoerde 1,9 miljoen klanten naar en van de Olympische en Paralympische Spelen werden gebracht. Dit is een stijging van 5% ten opzichte van vorige zomer.
17/09/24
Doe mee met de Digitaliseringsmonitor Gastvrijheidsdomein
NBTC streeft ernaar om de digitale transformatie van het gastvrijheidsdomein te versnellen. Om de mate van digitalisering in het toerisme te kunnen meten, zet het bureau jaarlijks een digitaliseringsmonitor uit. Doe mee en maak het beeld over digitalisering in de sector compleet!
11/09/24
Samenwerking NS en Rode Kruis bij grote storingen
Het Rode Kruis en spoorbedrijf NS gaan samenwerken bij langdurige storingen van het treinverkeer. Het gaat om een pilot van één jaar, waarbij Rode Kruis-vrijwilligers bijspringen om reizigers te ondersteunen of op te vangen.
09/09/24
Exclusief voor leden
TUI opent winkel in Rijssen
Rijssen heeft het lang zonder een lokaal reisbureau moeten doen. Maar dat is met de komst van de TUI shop Rijssen verleden tijd.
05/09/24
Schiphol hoeft minder te krimpen
Luchthaven Schiphol hoeft van de Nederlandse regering minder te krimpen dan eerder was aangekondigd. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) heeft een definitief maatregelenpakket gepresenteerd om het geluid rond Schiphol terug te dringen en de rechtsbescherming van omwonenden te herstellen
03/09/24
Exclusief voor leden
Vakbond stelt KLM aansprakelijk overbelasting bagageafhandelaars
De vakbond FNV heeft luchtvaartbedrijf KLM aansprakelijk gesteld voor de ernstige fysieke overbelasting van medewerkers op Schiphol. Medewerkers in de bagageafhandeling hebben blijvende lichamelijke en financiële schade opgelopen na jaren van onhoudbare werkomstandigheden.