Geplaatst op: 26-09-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Slagharen eerste attractiepark met Too Good To Go

Slagharen eerste attractiepark met Too Good To Go

Slagharen is het eerste attractiepark in Nederland die verrassingspakketten gaat aanbieden op de Too Good To Go-app. De verrassingspakketten zijn vanaf maandag 23 september te koop via de app van Too Good To Go. Het initiatief is bedoeld om etenswaren te redden die bijna over de houdbaarheidsdatum gaan. ‘’We willen op deze manier voedselverspilling tegengaan’’, aldus een woordvoerder van Slagharen.


Voor nu gaat het om pakketten van Dunkin’ het park. ‘’Soms blijven er donuts over, het is zonde om ze weg te gooien, want ze zijn zeer smakelijk’’, zegt de woordvoerder van Attractie- en Vakantiepark Slagharen. De verrassingspakketten worden gevuld met 6 donuts, welke donuts er in de tas zitten is een verrassing, het is afhankelijk van wat er overblijft.


De Too Good To Go verrassingspakketten zijn enkel beschikbaar voor gasten van het attractie- en vakantiepark. Slagharen wil mogelijk in de toekomst het Too Good To Go assortiment uitbreiden. De verrassingspakketten zijn op te halen bij de Dunkin’ in het park.


Sociale impact

Too Good To Go is een bedrijf met sociale impact, dat gebruikers in contact brengt met winkels om onverkocht voedsel te redden en verspilling te voorkomen. Met 100 miljoen geregistreerde gebruikers en 170.000 actieve partners in 19 landen is Too Good To Go 's werelds grootste marktplaats voor overtollig voedsel. Sinds de lancering in 2016 heeft Too Good To Go meer dan 350 miljoen maaltijden wereldwijd gered, wat gelijk staat aan 891.000 ton vermeden CO2e. In Nederland alleen hebben de gebruikers van de app inmiddels ruim 28 miljoen maaltijden gered. 

Trefwoorden: Verrassingspakketten, app, to good to go, houdbaarheidsdatum, attractieparken, duurzaam toerisme

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

20/12/24
Zeeuwse vrijetijdseconomie goed voor 3,4 miljard euro
Het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme heeft de totale economische waarde van de vrijetijdseconomie in Zeeland in kaart gebracht. In 2023 genereerde deze sector een omzet van maar liefst €3,4 miljard euro.
18/12/24
Laag vpb-tarief niet effectief voor mkb-bedrijven
Het lage tarief in de vennootschapsbelasting (vpb) is niet geschikt om het midden- en kleinbedrijf (mkb) te ondersteunen. De voordelen komen bij niet-mkb bedrijven terecht, meldt CPB. Het grootste deel van de bedrijven in toerisme en recreatie zijn mkb-bedrijven.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
11/12/24
Meer dag- en verblijfsbezoek voor Gelderland
Gelderland blijft een populaire vakantiebestemming. Het afgelopen derde kwartaal, met daarin de zomervakantie, trok de provincie ruim 1,6 miljoen overnachtende gasten. Dat is een stijging van 5,5% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
10/12/24
Trendpublicatie 2025: Een blik op de toekomst van reizen
NBTC heeft de Trendpublicatie 2025 uitgebracht. Daarin 12 trends waarop toeristisch Nederland kan inspelen.
05/12/24
Routebureau Fryslân ondergebracht bij recreatieschap Marrekrite
Recreatieschap Marrekrite krijgt er een extra taak bij met het Routebureau Fryslân. Daarvoor was de regie op en ontwikkeling van thematische routes wat versnipperd. Het was echter van belang om dit werk structureel te borgen, waarbij Recreatieschap Marrekrite als meest geschikte partij werd gezien.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.
04/12/24
Nieuwe natuur bij Schokeiland
Er komt nieuwe natuur in Flevoland bij Schokeiland. Dat is relevant voor de toeristische sector. Schokeiland is één van de dertien Nederlandse Unesco Werelderfgoederen.