Geplaatst op: 02-10-2024
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

ANWB Caravan en Camper van het Jaar 2025

ANWB Caravan en Camper van het Jaar 2025

De titel ANWB Caravan van het Jaar 2025 gaat naar de Tabbert Cazadora, een betaalbare, luxe caravan. De nieuwe Nederlandse camperbouwer VAN-Jorn valt in de prijs voor de titel Camper van het jaar 2025, volgens de ANWB/NKC is deze camper vooral te prijzen door zijn baanbrekend modulaire bouwwijze.

 

De Caravan en Camper van het Jaar is een initiatief van ANWB Kamperen. Dit jaar hebben de ANWB en de Nederlandse Kampeerauto Club (NKC) samengewerkt om de ANWB/NKC Camper van het Jaar te organiseren. De nieuwe of sterk vernieuwde modellen voor 2025 zijn beoordeeld door een vakjury en een publieksjury. De beoordelingscriteria omvatten innovatie, bouwwijze, ontwerp van het interieur en exterieur, afwerking, uitrusting, originaliteit en de prijs-kwaliteitverhouding.

 

Caravan van het Jaar: Tabbert Cazadora 

Tabbert is onder de vleugels van Knaus, dat het merk ongeveer vijftien jaar geleden heeft overgenomen, uitgegroeid tot een sterke speler in de markt van betaalbare, luxe caravans. De nieuwe Tabbert Cazadora serie vervangt de Da Vinci serie.

 

Dit vindt de jury

"De Tabbert Cazadora is een zeer nette caravan, afgewerkt met goede materialen en heeft een luxe uitstraling. De standaard uitrusting is zeer compleet en de prijs-kwaliteitverhouding is prima. De elegante buitenkant, het stalen Dyonic chassis en de FoldXpand-achterwand die 10 cm extra ruimte biedt met moderne led-achterlichten, zijn hier voorbeelden van. De service-box met watervulopening, aftapkranen, boiler en stroomaansluiting is handig, alles is toegankelijk via één serviceluik. Het interieur is zorgvuldig afgewerkt met kwalitatief goede materialen zoals strakke bovenkastjes met soft-close, automatische vergrendeling en trilvaste legplanken. De sfeer is warm door de luxe bekleding, donkere houttinten en wanden met ruitelementen. De geïntegreerde sfeerverlichting en de wand met fotolijstjes voor je vakantieherinneringen maken de ruimte gezellig en huiselijk.”

De Tabbert Cazadora is te koop vanaf € 27.890.

 

Camper van het Jaar: VAN-Jorn modulaire buscamper

VAN-Jorn is een Nederlandse camperbouwer die bestelwagens ombouwt met een modulair systeem, geïnspireerd door organische vormen uit de natuur. De basis is een geïsoleerde en gestoffeerde bus (van een van de Stellantis-merken of een Mercedes-Benz Sprinter), met montagerails en stroompunten langs de wanden en het dak.

 

Dit vindt de jury

"De modulaire bouwwijze van VAN-Jorn zal veel kampeerders aanspreken. Door gebruik te maken van losse, uitwisselbare modules kan iedereen zijn favoriete indeling kiezen, wat uniek is in de camperbouw. De gepassioneerde, jonge makers hebben goed nagedacht over verschillende stijlen en smaken. Opvallend is de nieuw ontwikkelde badkamermodule met douche en toilet, wat in deze klasse zeer bijzonder is. De materialen van hout en aluminium geven een duurzame uitstraling en de organische vormen zorgen voor een ruimtelijk effect. De jury prijst dit Nederlandse initiatief omdat het beginnende camperaars veel mogelijkheden biedt binnen een betaalbaar segment.”

De VAN-Jorn is te koop vanaf €70.000. Het interieur is afzonderlijk verkrijgbaar vanaf €30.000.

Trefwoorden: Caravan, camper, marketing, toerisme

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
19/11/24
Eindhoven Airport start met uitbreiding terminal
Bouwbedrijf Heijmans en Eindhoven Airport hebben een aannemingsovereenkomst getekend voor de uitbreiding van de terminal. Deze uitbreiding zal passagiers van de Brabantse luchthaven extra ruimte, comfort en beleving bieden, wat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de luchthaven betekent
15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
15/11/24
Exclusief voor leden
Noorden boos over uitstel ontwikkeling Lelylijn en Nedersaksenlijn
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
08/11/24
Exclusief voor leden
Grote uitstoot door ver-vliegers: Milieu Centraal en Natuur & Milieu lanceren bewustwordingscampagne
Uit een nieuw onderzoek van Motivaction, uitgevoerd in opdracht van Milieu Centraal en Natuur & Milieu, blijkt dat 4 op de 10 reizigers de klimaatimpact van verre vliegreizen onderschatten. Om reizigers bewust te maken van deze impact en gedragsverandering te stimuleren, lanceren Milieu Centraal en Natuur & Milieu vandaag de online campagne ‘Op vakantie? Denk dichtbij’.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.